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현용수 교수 지은 『치유명리학』 출간

“나를 안다는 것은 곧 하늘의 섭리를 깨달아가는 과정”

박정대 기자 | 기사입력 2021/05/13 [11:02]

▲ 치유명리학 표지.    ©브레이크뉴스

현용수 교수가 지은 치유명리학이 출간(출판사=행복한마음)됐다.

 

출판사측은 이 책의 소개말에서 사주·명리는 이미 인간의 삶과 가장 밀접한 관계가 형성되어 우리 곁에 성큼 다가오고 있다. 아니 이미 나의 생활과 함께하고 있는지도 모른다. 이를 증명이라도 하듯이 많은 분야에서 사주·명리를 기반으로 인간 심리와 행동을 연구하고 있으며, 또한 정치, 사업 등 사람의 리더십이 필요다고 생각되면 오너는 반드시 그 사람의 인성을 파악하고자 하는 욕망이 사주·명리를 불러 세우고 있는 것이라면서 10장으로 구성된 이 책은 사주명리학이 비과학적이고 신비적인 유물이 아니라 우주의 운행과 관련이 있으며, 또한 수천 년 동안 우리의 삶을 지켜 온 경험적 사실들을 설명하기 위한 보편적이고 확률적인 통계의 결과들을 심층 분석 나열해 본 것이다. 이른바 과학적이고 이론적인 도구들로 그 인과과정을 설명할 수 없고, 인간의 짧은 지혜로 이해될 수 없다고 해서 여실히 증명되고 있는 통계적 사실을 버릴 수는 없다. 다시 말해서 사실 때문에 이론이 있는 것이지, 이론을 위해 사실이 존재하는 것은 아니다고 덧붙였다.

 

이어 나를 안다는 것은 곧 하늘의 섭리를 깨달아가는 과정이다. , 신비적인 현상도 생활 속에서 존재하는 것이며 엄연한 경험적인 현상으로서 나타나는 것인데, 우리가 그것을 도외시한다면 수천 년 동안 인간의 삶 속에 녹아있는 문화의 원형을 저버리는 무지를 저지르게 된다. 따라서 현대 명리학도 지나친 신비주의에서 벗어나고 상상할 수 있는 모든 학문적 가설들을 포용하여 이론적인 설득력을 보완하고, 또한 끊임없는 새로운 사실과 경험들을 바탕으로 과학적인 논증을 통하여 자기비판의 실증적 개방성을 확보해야 한다고 설명하고 주역에 유병쾌거(有病快去) 청의요(請醫療)”라고 병이 나면 당연히 의사를 청해야 한다라고 했다. 삶이 힘들 때 명리학자를 찾아 삶을 위로받고 방법을 찾는 것도 현명한 선택이다. 모든 학문과 문화, 그리고 종교가 그러하듯 순기능과 역기능이 있게 마련이다. 우리 삶 속에서 순기능의 역할을 찾아 활용한다면 최소한의 행복한 삶을 살아가는 방편을 얻을 수 있을 것이라고 피력했다아래는 책 속의 주요 내용이다.

 

책 속의 주요 내용

 

○…사주팔자 안에는 인간의 기질을 살펴볼 수 있는 다양한 코드Code가 결합되어 있다. 인간은 누구나 열 개 중 한 개의 인생코드, 즉 부호(符號)를 가지고 태어나는데, 천간은 인생코드Life Code이며 이 코드가 사람의 성격 그 자체를 결정한다. 반면 열두 개의 지지는 각각의 인생코드가 어떤 방식으로 움직이는지 암시한다. 하늘과 땅의 변화는 같으면서 다르다. 천지는 각각 생()과 성()이라는 고유의 영역을 가진다. 하늘의 생은 운기라 정확히 감지할 수 없으므로 땅()에서 이루어지는 성()에서 그 결과를 추측해 볼 수 있다. ()는 스스로의 힘으로 변할 수 없고 반드시 천()의 기운을 필요로 한다. 그렇기 때문에 하늘은 변화의 시발점이며, 땅은 종점이다. <-p. 119>

 

○…사주명리에서 12지지의 가장 큰 작용은 천간의 뿌리가 되는 것이다. 지지는 천간과 밀접한 관계를 형성하면서도 각각의 고유한 특성이 있다. 이 고유한 특성은 계절 또는 합·충 등의 변화에 따라 여러 가지 모습으로 나타나기도 한다. 그래서 12지지가 포함하고 있는 고유한 성정Identity을 제대로 이해하지 못한다면 만물의 변화를 파악하는데 어려움을 겪을 수 있다. 이는 모래 위에 성을 쌓는 것과 다를 바 없다. <-p. 133>

 

○…사주 60갑자가 돌아가면서 마지막 지지(地支) 두 글자는 비어있게 되는데 이지지(地支) 두 글자를 공망(空亡)’이라고 한다. 사주 내에 공망이 있으면 일이 잘 풀리지 않지만 공망이 되어서 좋은 경우도 있다. 즉 나에게 흉성(凶星)이 공망이 되면 흉성의 작용이 반감되는 경우도 있다. 예를 들면 지지의 충에서 진() () ()을 받는데 술()이 공망이라면 충의 강도를 많이 줄여주게 된다. 이처럼 공망이 좋게 나타나는 경우가 있다. 공망은 년지, 월지, 일지, 시지 모두 돌아가면서 공망을 분석하지만 주로 일지를 기준으로 년, , 시지의 공망을 분석한다. 자기 사주에서 용신이 공망이 되면 용신의 작용이 약하게 나타나 좋지 않지만, 흉신이 공망이 되면 흉한 작용의 강도가 약해져서 오히려 좋게 작용하는 경우가 있다.<-p. 236>

 

○…사주명리에서 가장 중요한 것은 오행의 기운을 아는 것이다. 오행의 속성을 깊이 알지 못하고 글자로만 사주를 보려 하니 전혀 맞지 않는 것이다. 흔히 사주 명리를 중화의 학문이라고 한다. 이는 음양오행, 즉 천간·지지의 기운을 알아야 신왕과 신약을 구분할 줄 아는데, 이것을 가능하게 하는 게 용신과 격국이라는 의미이다. 용신은 자신의 운명을 경영하는 중심추이다. 그 힘이 사주 전반에 작용하여 운명의 균형과 조화를 이루게 하고, 또한 일간을 보호하여 삶의 방향을 조율하는 핵심적인 보좌관 역할을 한다. <-p. 354>

 

현용수 교수 소개

 

저서로 대한국인의 길, 현용수 교수의 공동체경제마을 이야기, 미래의 땅, 생명의 땅, 사람 사는 세상, 6차산업 경영지도사, 비상장 주식에 투자하라, 장외시장 투자 및 운용, 그래도 뜨는 땅은 있다, 부동산 문화 시대그 외 칼럼으로는 직업상담론Ⅰ‧Ⅱ』, 철학, 경영에 답하다등이 있다.

 

<기타 사항>

 

마을 공동체 <사람세상>을 실천하는 삶 공동체 운영

대기업, 중견 기업체 등 경영컨설팅 및 기업연수 진행

철학, 인문 등 인문학을 바탕으로 한 신인력개발(HDR) 연구 및 강의

민족혼과 다물문화(多勿文化) 등 홍익인간 정신 <역사 찾기> 운동 전개.

 

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]이다. * Below is the [full text] of an English article translated from the above article as'Google Translate'.

 

Published Healing Myologyby Professor Hyun-Soo

“Knowing me is the process of realizing the providence of heaven”

-Reporter Park Jeong-dae

 

Healing Myungology, written by Professor Hyun-Soo, was published (publisher = Happy Mind).

In the introduction of this book, the publishing company said, “Saju and Myeong-ri have already formed the most intimate relationship with human life and are approaching us with strides. No, it may already be with my life. As if to prove this, we are researching human psychology and behavior in many fields based on key ownership and clarity, and if it is thought that leadership of a person, such as politics and business, is necessary, the owner must have a desire to grasp the personality of that person. ·Consisting of ten chapters, this book is not an unscientific and mysterious relic, but is related to the operation of the universe and explains the empirical facts that have been protecting our lives for thousands of years. This is an in-depth analysis listing the results of universal and probabilistic statistics to do. Just because the causal process cannot be explained with so-called scientific and theoretical tools, and that it cannot be understood with the short human wisdom, cannot abandon the statistical facts that have been proven to be true. In other words, there is a theory because of facts, but not for the sake of theory.”

“Knowing me is the process of realizing the providence of heaven. In other words, mystical phenomena exist in life and appear as definite empirical phenomena. If we neglect it, we commit ignorance that abandons the original form of culture that has been immersed in human life for thousands of years. Therefore, modern Myung-ri Hak must escape from excessive mysticism and complement theoretical persuasion by embracing all imaginable academic hypotheses, and secure empirical openness of self-criticism through scientific arguments based on endless new facts and experiences. After explaining, he said to the protagonist, “Yoo Byung-sik (有病快去) Cheongui-yo (請醫療)” and “If you get sick, you should ask a doctor.” When life is difficult, it is also a wise choice to find a Myeong-li scholar to comfort and find a way to live. Like all scholarships, cultures, and religions, there must be positive and dysfunctional functions. If we find and utilize the role of pure function in our lives, we will be able to get a way to live a happy life at a minimum,” he said.

Below are the main contents of the book.

Main contents of the book

○… In the four weeks, various code codes that can examine human temperament are combined. Human beings are born with one life code out of ten, that is, a code, and the heavenly life code is a life code, and this code determines a person's personality itself. On the other hand, the twelve support suggests how each lifecode works. The change of heaven and earth is the same and different. Each of the heavens and earth has its own areas of life and sex. Since the life of the heavenly heaven cannot be accurately detected because it is ungi, it is possible to guess the result from the castle made on the earth. The earth cannot be changed by its own strength, and it always needs the energy of heaven. Therefore, the sky is the starting point of change, and the earth is the ending point. <-p. 119>

○… The biggest effect of the 12 Jiji in Saju Myeong-ri is to become the root of heaven. Jiji forms a close relationship with the heavens, but each has its own characteristics. This peculiar characteristic may appear in various forms depending on the season or change of the match, the match, and the like. So, if you don't properly understand the unique identity of the 12 Jigsaw, you may have a hard time grasping the changes in all things. This is no different from building a castle on sand. <-p. 133>

○… The last two letters of Jiji (地支) become empty after 60 sudden turns of the four weeks, and the two letters of Lee Jiji (地支) are called'gongmang (空亡)'. If there is a gong net within the four weeks, things do not go well, but there are cases where it is good because it is a gong net. In other words, there are cases in which the action of the seongseong (凶星) is reduced by half when the seongseong (凶星) becomes a public net. For example, if you receive jin () liquor () chung () from the chung of jiji, but if the liquor () is gongmang, the strength of the loyalty is greatly reduced. In this way, there are cases in which the public net appears good. Gongmang analyzes year, month, and siji in turn, but mainly analyzes year, month, and siji based on diary. If the dragon god becomes gong-mang on its own key, the effect of the dragon-god is weak, and it is not good, but when the gong-man of the dragon-god becomes gong-maeng, the strength of the ugly action weakens and it works rather well.<-p. 236>

○… The most important thing in Saju Myeong-ri is to know the energy of the five elements. It doesn't fit at all because you don't know the nature of the five elements deeply and try to see the keys only in letters. It is often said that Myeong-ri of Saju is the study of China. This means that you need to know the spirit of Yin-Yang and Five Elements, that is, the spirit of heaven and earth, to distinguish between the New King and the New Testament. Yongshin is the centerpiece of managing one's own destiny. The power acts on the whole key to achieve balance and harmony of destiny, and also plays a key role as a key assistant to orchestrate the direction of life by protecting the day. <-p. 354>

 

Introduction of Professor Yongsoo Hyun

 

With his books The Path of the Koreans, Professor Hyun Yong-soo's Story of Community Economic Village, The Land of the Future, the Land of Life, The World where People Live, 6th Industry Management Guidance, Invest in Unlisted Stocks, Over-the-counter investment and management, There is still a rising land, The Age of Real Estate Culture, and other columns include Vocational Counseling I·Ⅱ』, Philosophy, Answering Management.

 

<Other matters>

 

Running a life community that practices the village community <People's World>

Management consulting and corporate training for large companies and mid-sized companies

Research and lecture on new human resources development (HDR) based on humanities such as philosophy and humanities

Development of the Hongik human spirit <Find History> movement such as ethnic spirit and multicultural culture.

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