광고

[단독 인터뷰]조원진 대선후보 “박근혜 전 대통령 석방되면 엄청난 파괴력 있을 것”

“이번 대선은 부패한 정치세력을 깨끗이 청산하고 정의롭고 깨끗한 정권을 만드는 선거”

인터뷰어/문일석 발행인 | 기사입력 2021/11/19 [13:57]

인터뷰어는 본지(브레이크뉴스)지난 2019년 10월20일자 “태극기부대 극악한 반정부…왜 성조기가 나부끼나?” 제목의 현장르포 기사를 썼었다. 기 기사에서 우리공화당이 주최하는 태극기 집회를 다뤘다. 이 기사에서 “지난 2019년 10월19일, 서울 광화문-서울역 일대에서는 태극기부대의 반정부 시위가 진행됐다. 이날 시위의 절정은 오후 5시 무렵의 광화문 시위였다.  광화문 일대는 세종문화회관 계단 쪽으로는 반정부 연설을 하는 무대가 설치돼 있었다. 미 대사관 앞 도로에는 시위자들이 반정부 구호를 외치며 행진하는 반정부 시가행진이 있었다. 선도차는 '문재인 끌어내리자'라는 내용의 구호를 큰소리로 연이어 쏟아냈다”고 쓰고 “시위장 곳곳에는 '공산주의자 문죄인(문재인) 여적죄로 사형!!!' '문재인 탄핵' '거짓촛블! 거짓평화! 거짓 관제민주주의!' '문재인 아웃(OUT)' '문재인 무면허 운전 3년이면 대한민국 거덜난다' '한미동맹 강화하여 대한민국 사수하자' '이것이 나라더냐! 자유민주주의 사라진다!' '죽어야 나라가 산다'는 등의 반정부 구호가 부착돼 있었다. 대형 애드벌룬에는 '박근혜 대통령' 란 큰 글씨가 상공에 떠 있었다. 이는, 현직 대통령을 인정하지 않는 구호“라고 쓴 바 있다. 

 

또한 이 기사에서 “태극기부대의 시위는 몇 가지 점에서 의혹-의심이 뒤따른다. 시위자들 가운데는 지속적으로 미국 국기인 성조기를 들고 시위를 해왔다. 손에 든 작은 성조기도 있지만, 땅바닥에 깔아놓는 대형 성조기도 있다. 대한민국 문재인 정부를 향한 지독한 반정부 시위에 왜 미국 성조기를 지참하는 것일까? 왜 일까? 의심스럽다. 대국(大國)인 미국에 대한 시위대의 아부(阿附)인가, 아니면 미국이 대한민국 반정부를 조장하는가? 미국 정부는 이에 대해 아직까지 노터치”라고 지적하기도 했다. 

 

우리공화당이 주도했던 태극기집회(시위)는 지난 11월13일까지 총 209 차례. 코로나19로 시위가 중단되었으나 그래도 4년여 진행됐다. 우리공화당이 주도했던 시위 가운데 가장 많은 인원을 모았던 때는 35만명에 달했다. 반정부 성격의 시위였으니 문재인 정부의 가슴을 철렁이게 했을 것. 시중에서는 '태극기 집회'를 '태극기 부대'라고 호칭하기도 했다. 우리공화당은 차기 대통령 선거의 후보로 조원진 전 의원을 선출했다. 이 당의 조원진 대통령 후보는 태극기 집회=태극기 부대의 대장이었던 셈. 조원진 대장-그의 명성(?)은 대단했다. 아마 문재인 정부에서 가장 강력한 반정부 시위를 주도했던 정치인이었을 것. 이런 점에서, 조원진 우리공화당 대통령 후보와의 인터뷰는 '큰 의의가 있다'는 것을 밝힌다. 

 

조원진 우리공화당 대통령 후보.    ©브레이크뉴스

 

아래는 조원진 우리공화당 대통령 후보와 가진 비대면 인터뷰의 전문이다.

 

우리공화당 조원진 대통령 후보 인터뷰<전문>

 

-이번 대선의 의미는 무엇이라고 생각하는가?

▲이번 대선은 부패한 정치세력을 깨끗이 청산하고 정의롭고 깨끗한 정권을 만드는 선거라고 생각한다. 자유민주주의를 부정하는 반동세력, 자유대한민국에 태어나서는 안 되는 반(反)대한민국 세력을 몰아내서 진정한 국민이 주인 되는 대한민국을 만드는 선거가 되어야 한다. 그래서 대한민국 국민께 희망과 비전을 드리는 정권, 국민이 진정 통합하는 나라를 만들어야 한다.

 

-대통령 후보로 출마하신데 대표적인 공약을 말씀해달라.

▲대표적인 공약은 부정부패 세력을 청산하는 깨끗한 정치, 불의에 저항하는 정의의 정치, 불법. 거짓 탄핵세력을 척결하는 진실의 정치. 서민과 미래세대에 희망의 미래로 나아가는 정치를 하겠다는 것이다. 또한 거짓과 불의의 세력인 문재인 정권에 대한 확실한 청산, 반자유시장경제 세력인 민노총의 해체가 대표적인 공약이다. 분야별 세부공약이 곧 발표될 것이다.

 

-문재인 정권 4년 7개월을 평가해달라.

▲문재인 정권은 불법, 거짓, 선동, 조작, 음모 기획에 의한 촛불난동으로 탄생한 ‘쿠데타 정권’이다. 시간이 지날수록 자신들의 정체성이 없다는 것이 드러났고 무능과 부패, 불공정, 불법으로 점철됐다. 얼마나 많은 서민과 자영업자 그리고 청년들이 힘들었나. 이렇게 국민을 힘들게 한 정권은 처음이다. 공수처법, 언론 재갈법, 국민 탄압법, 좌파 보호법, 사회주의  악법, 원전 파괴행위, 말도 안 되는 소득주도 성장 등은 반드시 역사적, 법적 처벌을 받아야 할 범죄라고 생각한다.

 

-‘문재인 대통령 퇴임 이후 구속론’이 시중에 나돌고 있다. 이를 어떻게 생각하시나?

▲죄 없는 박근혜 대통령에게 한 마녀사냥과 정치보복을 감안하면 문재인 대통령은 이미 직권남용, 헌법파괴, 자유민주주의와 시장경제 말살, 각종 독재악법으로 처벌이 불가피하다고 생각한다. 역대 대통령이 국민께 보여주었던 통합의 정신도 없었다. 대한민국을 완전히 거꾸로 가게 만들었으니 당연히 책임을 져야 한다고 생각한다.

 

-박근혜 대통령의 탄핵 때 국민 대부분이 촛불을 들었는데 왜 태극기를 들었나? 문재인 정권 중반기까지 태극기 시위를 했는데 요구사항이 뭐였나? 긴 기간, 시위에 전념했는데 이를 후회하지는 않나?

▲우리는 ‘촛불은 거짓과 조작, 기획과 음모’라고 한결같이 주장해왔고, 그것은 사실이다. 2016년 탄핵과정에서 엄연히 촛불과 태극기가 양분되어 있었다. 보이는 건 촛불세력이 많아 보였어도 실제 집회에서 보면 태극기 집회에 더 많은 국민들이 참여한 것이 사실이다. 언론과 방송이 민노총 소속이 많고 공정하게 보도하지 않았기 때문이다. 태극기 집회는 5년간 209회까지 했다. 또 시간이 갈수록 태극기 집회도 다양화됐고 매우 세련되어졌다. 집회 이후에 전통시장 살리기 운동도 전개해서 국민적 호응도 매우 높았다. 태극기 집회는 자유대한민국을 지키고 사랑하는 국민들이 참여했다. 돈 안 받는 깨끗한 대통령이 마녀사냥 당하고 정치보복 당하는 것을 지켜보는 건 정의가 아니다. 좌파촛불, 친북주사파 촛불로부터 자유대한민국을 지키겠다는 절박한 국민들의 요구였다. 지극히 대한민국의 미래를 위한 당연하고 정의로운 주장들이었다. 극단적인 주장을 한 것은 오히려 거짓촛불집회였다. 국가보안법 폐지, 주한미군 철수, 동성애, 통진당 부활, 북한 김정은 찬양 주장이 극단적인 거 아닌가? 대한민국에 정의와 진실이 살아있다는 것을 보여준 태극기 집회에 참여한 것은 정말 축복받은 일이라고 생각한다.

 

조원진 우리공화당 대통령 후보의 연설 장면.   ©브레이크뉴스

조원진 우리공화당 대통령 후보의 연설 장면.    ©브레이크뉴스

 

-윤석열 전 검찰총장과 이재명 전 경기도지사가 각각 국민의힘-더불어민주당의 최종 대토령 후보가 되었는데 어떻게 평가하는가?

▲윤석열 국민의힘 후보는 문재인 좌파 독재정권의 칼잡이 일명 사무라이 노릇을 한 이다. 죄 없는 국민을 천명 가까이 수사하고 수 백명을 구속하고 이 과정에서 이재수 기무사령관같은 훌륭한 사람이 자살을 선택케 했다. 칼로 흥한 자는 칼로 망하게 되어 있다. 자신의 손바닥에 ‘왕’자를 새긴 것만 봐도 알 수 있다. 정권교체라는 국민열망으로 인해 지지율이 높지만 문재인보다 더 잔인하면 더 잔인했지 덜하지는 않다고 생각한다. 박근혜 전 대통령에 대해 하는 말을 보면 알 수 있다. 진정성 있는 사과를 국민이 원하는데 사과를 하지 않고 ‘개 사과’를 하는 꼴이다. 이재명 더불어민주당 후보는 한마디로 비교육적인 패륜행위를 너무 많이 했다. 박근혜 전 대통령 불법탄핵 과정에서 얼마나 많은 거짓말로 선동했나. 자신이 과거 페이스북에 쓴 글처럼 스스로 인간이길 포기한 후보라고 생각한다. 포퓰리즘과 선동이 막가파식으로 한다. 그러니까 국민이 불안해한다.

 

-성남 대장동 개발 특혜 의혹이 정치의 중심에 있다. 우리공화당도 특검을 요구하고 있는데, 이 사안을 어떻게 봐야 하는가?

▲우리공화당이 대장동 개발 특혜 특검을 가장 먼저 주장했을 것이다. 국민의힘도 대장동 게이트 사안의 심각성을 처음에는 잘 몰랐던 거 같다. 대장동 게이트는 한마디로 국민농단 사건이다. 국민을 등쳐먹은 사건이다. 용서할 수도 없고 용서해서도 안 되는 사건이다. 대장동 개발 특혜의 핵심 사안은 도대체 누가 대장동 개발을 허가해주었고, 누가 특정 소수업체에게 막대한 수익을 몰아주도록 기획했으며, 누가 초과이익 환수조항을 삭제했고 민간업자에게 최대의 이익을 만들어 주었는가? 그래서 누가 성남시민과 성남시에 수 천억원이 넘는 막대한 손해를 끼쳤는가? 이다. 누가했는지를 밝혀서 그 사람을 감옥에 보내야 한다. 현재의 검찰은 시간 때우기, 핵심 피하기 수사로 일관하고 있다. 국민의힘은 보여주기 주장만 하고 있다. 결기가 없다. 국민의 분노를 풀어주는 것이 정치인데 정치가 계산기를 두드리는 꼴이다. 지금 당장 특검을 실시해야 한다. 국회의 국정조사도 즉각 해야 한다. 국민의 명령을 우습게 보는 정치세력들을 이번 대선에서 과감히 심판해야 한다.

 

▲ 태극기집회 장면.     ©브레이크뉴스

▲ 3·1절 98주년 태극기집회 장면.     ©사진공동취재단

 

-박근혜 전 대통령이 4년 8개월 구속-수감되어 있다. 탄핵에 대한 입장과 박근혜 전 대통령 석방 방안이 무엇이라고 보는가?

▲만약 우리의 어머니가 우리의 딸이 박근혜 대통령처럼 마녀사냥 당하고 죄가 없는데 억울하게 정치보복을 당하면 가만히 있을 것인가? 검찰이 묵시적 청탁이라고 했는데 청탁의 증거가 없다. 뇌물죄라고 했는데 박근혜 전 대통령은 단 돈 1원도 받은 적이 없다. 직권남용죄는 그야말로 정치보복의 도구였을 뿐이다. 경제공동체라고 하는데 오히려 이재명 전 성남시장과 유동규가 경제공동체 아닌가? 그 당시 국민들이 분노했던 것은 세월호 7시간 등 온갖 거짓과 가짜 뉴스 그리고 선동뿐이었다. 다 밝혀지지 않았나. 거짓 촛불집회에 얼마나 많은 초등학생, 중-고등학생이 선동에 이끌려 참여했나. 전국에 수많은 고등학교 학생들이 하야성명을 냈는데, 누가 선동했다고 보는가. 많은 사람들이 증오의 촛불집회에 참여한 것을 후회한다. 다만 자신이 저지른 마녀사냥과 증오심을 그냥 잊어버리고 싶어 하는 것이다. 기억하고 싶어하지 않는 게 맞을 것이다. 문재인 대통령이 죄 없는 박근혜 전 대통령을 석방할 것을 기대하지 않는다. 그럴 사람이 아니다. 증오와 적개심으로 대한민국을 통치하려고 했는데 오히려 문재인 대통령이 가장 국민으로부터 증오를 받을 것이다. 저렇게 작은 그릇으로 대한민국이라는 위대한 나라를 운영하려고 했으니 위기가 찾아오는 거라고 생각한다. 박근혜 전 대통령은 우리 국민의 손으로, 자유 우파 국민의 힘으로 구출해 낼 것이다. 박근혜 전 대통령께서 국민 품으로 오시면(석방된다면), 엄청난 파괴력이 있을 것이다.

 

-대선 출마를 선언했는데, 이번 대선이 두 번째이고, 대선에 임하는 자세는 어떤가?

▲지난 대선출마는 박근혜 전 대통령이 죄가 없으며 탄핵이 잘못됐음을 온 국민께 알리고자 출마했다. 우리공화당 당원이 50만에 달하고 열정적이며 힘 있는 당원들이 매우 많다. 전국의 전통시장을 무려 70회 넘게 다녔다. 전통시장 국밥집에서 함께 국밥 먹고 싶은 대통령 후보를 뽑으라면 조원진이라고 생각한다. 그만큼 서민과 자영업자 그리고 어려운 국민들과 함께 했다. 진심은 통하리라고 본다. 국민들은 의리 있는 정치인, 용기 있는 정치인을 좋아하며 한결같이 대한민국을 생각하는 대통령을 원한다.

 

▲ 조원진 후보의 10.26 집회 장면.  ©브레이크뉴스

▲ 조원진 후보의 전통시장 방문 모습.    ©브레이크뉴스

 

-우리공화당의 장점, 이번 대선에서 다크호스가 될 수 있다고 보는지? 대선 결과 어떻게 보는지?

▲대한민국 정당 역사상 우리공화당처럼 스스로 정당에 가입해서 스스로 당보를 나눠주고 스스로 거리현수막을 달고 스스로 자원봉사를 하고 자비로 정당집회에 참여하는 열정적인 당원이 있는 정당은 없었다. 그야말로 민초의 정당이며 국민의 정당이라고 자부한다. 당원 숫자로 평가하면 우리공화당이 3위에 해당한다. 당원으로서의 자긍심도 대단하고 참여율도 엄청 높다. 태극기 집회가 209회이고 매주 기자회견을 한 것은 아마도 기네스북에 오를 일이라고 본다. 그만큼 우리공화당은 준비가 되어 있다. 벌써 대선 후원금도 17억 가까이 모였다. 이번 대선이 누가 더 나쁜 사람 뽑나하는 코미디 선거로 가고 있어 안타까와 하는 분들이 많다. 투표 참여를 안 하겠다는 분들도 있다. 그만큼 국민의 눈높이에 이재명 후보와 윤석열 후보는 맞지 않는다. 언론과 방송이 우리공화당을 진정성 있게 보도해준다면 엄청난 바람이 불거라고 생각한다. 대통령은 자기 손에 ‘왕’자를 쓴다고 되는 것이 아니라 국민의 마음을 얻어야 된다고 본다. moonilsuk@naver.com

 

*인터뷰어/문일석. 시인. 근간 '경상도 정치 인해전술'의 저자. 발행인.

 

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]이다. * Below is the [full text] of an English article translated from the above article as'Google Translate'.

 

[Exclusive Interview] Presidential Candidate Cho Won-jin “If former President Park Geun-hye is released, it will have tremendous destructive power”

“This election is an election that cleans up corrupt political forces and creates a just and clean government.”

-Interviewer/Il-Suk Moon Publisher

 

The interviewer said, "The Taegeukgi Unit's atrocious anti-government... Why is the American flag flying?” I wrote a field report article with the title. The flag article dealt with the Taegeukgi rally hosted by the Republican Party. In this article, “On October 19, 2019, an anti-government demonstration by the Taegeukgi unit was held in the area between Gwanghwamun and Seoul Station in Seoul. The climax of the protest was the Gwanghwamun protest around 5 pm. In the Gwanghwamun area, a stage for anti-government speeches was set up near the stairs of the Sejong Center for the Performing Arts. On the road in front of the US embassy, ​​there was an anti-government march in which protesters chanted anti-government slogans. The slogan 'Let's bring down Moon Jae-in' was poured out loudly one after another," he wrote. 'Impeachment of Moon Jae-in' 'False candle! false peace! False control democracy!' 'Moon Jae-in OUT', 'Moon Jae-in driving without a license for 3 years is a pain in the Republic of Korea' Liberal democracy disappears!' Anti-government slogans such as 'You must die for the country to live' were attached. The large ad balloon had the words 'President Geun-hye' floating in the sky. This is a slogan that does not recognize the incumbent president.”

 

In addition, the article stated, “The Taegeukgi unit protests are followed by suspicion-doubt in several respects. Among the protesters, they have continuously held the American flag, the Stars and Stripes, during protests. There is a small Star-Spangled Banner in hand, but there is also a large Star-Spangled Banner that lays on the ground. Why are the American flags brought to the vicious anti-government protests against the South Korean Moon Jae-in government? Why? doubtful Is it the flattery of protesters against the United States, a great country, or is the United States promoting anti-government in the Republic of Korea? The U.S. government still has no touch on this.”

 

The Taegeukgi demonstration (protest) led by our Republican Party has been held a total of 209 times as of November 13th. The protest was suspended due to COVID-19, but it continued for about four years. Among the protests led by the Republican Party, the largest number of people gathered was 350,000. Since it was an anti-government protest, it must have made the Moon Jae-in government's heart pound. In the market, the 'Taegeukgi Rally' was also called the 'Taegeukgi Unit'. The Republican Party of Korea has elected former lawmaker Cho Won-jin as a candidate for the next presidential election. The party's presidential candidate Cho Won-jin was the leader of the Taegeukgi rally = the Taegeukgi unit. Captain Cho Won-jin - His reputation (?) was great. He was probably the politician who led the most powerful anti-government protests in the Moon Jae-in administration. In this regard, an interview with Republican candidate Cho Won-jin of the Republican Party of Korea reveals that it is of great significance.

 

Below is the full text of a non-face-to-face interview with Republican Republican Party presidential candidate Cho Won-jin.

 

Korean Republican Party Presidential Candidate Cho Won-jin Interview <Full Text>

 

- What do you think this election means?

 

▲ I think this election is an election to clean up corrupt political forces and create a just and clean government. It should be an election that will drive out the reactionary forces that deny liberal democracy and the anti-Korean forces that should not be born in a free Republic of Korea and make a Republic of Korea where the true people are the masters. Therefore, we need to create a government that gives hope and vision to the people of the Republic of Korea, and a country where the people truly unite.

 

- You are running for president, please tell us about your representative promise.

 

▲ Representative promises are clean politics to eradicate corruption, a politics of justice that resists injustice, and illegality. The politics of truth to eradicate false impeachment forces. It is a policy that moves toward a future of hope for the common people and future generations. Also, representative promises are the clear liquidation of the Moon Jae-in regime, a force of lies and injustice, and the dissolution of the KCTU, an anti-free market economy. Detailed commitments by sector will be announced soon.

 

- Please evaluate the Moon Jae-in administration for 4 years and 7 months.

 

▲ The Moon Jae-in regime is a ‘coup d’état regime’ that was born out of a candlelight riot caused by illegality, lies, incitement, manipulation, and conspiracy planning. As time went on, their lack of identity was revealed, and they were littered with incompetence, corruption, injustice and illegality. How many ordinary people, the self-employed, and young people suffered. This is the first time that a government has made it difficult for the people. I believe that the Public Security Act, the Media Restriction Act, the People's Oppression Act, the Left Protection Act, the Socialist Evil Act, the destruction of nuclear power plants, and unreasonable income-led growth are crimes that must be punished historically and legally.

 

-'Theory of redemption after President Moon Jae-in's resignation' is circulating in the market. What do you think of this?

 

▲ Considering the witch hunt and political retaliation against innocent President Park Geun-hye, President Moon Jae-in already believes that punishment is inevitable due to abuse of power, constitutional destruction, annihilation of liberal democracy and the market economy, and various dictatorship laws. There was no spirit of unity that past presidents had shown to the people. He made the Republic of Korea completely upside down, so I think he should be held accountable.

 

-When President Park Geun-hye was impeached, most people held candles, so why did they hold the Taegeukgi? Taegeukgi protests were held until the middle of the Moon Jae-in administration, what were the demands? For a long period of time, I devoted myself to the protests, and I do not regret it?

 

▲We have consistently argued that ‘candles are lies and manipulations, plans and conspiracies’, and it is true. During the impeachment process in 2016, the candlelight and Taegeukgi were clearly divided. Although it seems that there were many candlelight groups, it is true that more people participated in the Taegeukgi rally in actual demonstrations. This is because the media and broadcasters are affiliated with the KCTU and did not report fairly. Taegeukgi rallies were held up to 209 times in five years. In addition, as time went on, the Taegeukgi demonstrations became more diverse and sophisticated. After the rally, a movement to revive the traditional market was also launched, and the response from the public was very high.

The Taegeukgi rally was attended by people who love and protect a free Republic of Korea. It is not justice to watch a clean, unpaid president being witch-hunted and politically retaliatory. It was a desperate demand from the people to protect a free Republic of Korea from candles on the left and pro-North Korea. These were natural and just arguments for the very future of the Republic of Korea. It was rather a false candlelight vigil that made an extreme claim. Are the claims of repealing the National Security Act, withdrawal of US troops from Korea, homosexuality, the revival of the Tongjin Party, and praise of North Korean leader Kim Jong-un not extreme? I feel really blessed to have participated in the Taegeukgi rally that showed that justice and truth live in Korea.

 

-Former Prosecutor General Yoon Seok-yeol and former Gyeonggi-do Governor Lee Jae-myung, respectively, became the final candidates for the Democratic Party of Korea.

 

▲ People's Power Candidate Yoon Seok-yeol is a so-called samurai who served as a swordsman in the left-wing dictatorship of Moon Jae-in. Nearly a thousand innocent people were investigated and hundreds of people were arrested, and in the process, great people like Lee Jae-soo, the commander of the Defense Security Command, made the choice to commit suicide. Those who prosper by the sword are destined to perish by the sword. You can tell just by looking at the 'King' engraved on his own palm. Although the approval rating is high due to the people's aspiration for regime change, I think that if it is more brutal than Moon Jae-in, it is more cruel, but not less. This can be seen in the words of former President Park Geun-hye. The people want a sincere apology, but instead of making an apology, it is a ‘dog apology’. In a word, Lee Jae-myung, the Democratic Party candidate, committed too many non-educational corrupt acts. How many lies did former President Park Geun-hye instigate during her illegal impeachment process? He sees himself as a candidate who has given up on being human, as he has written on Facebook in the past. Populism and agitation are doing it in a suffocating fashion. So people are worried.

 

-The suspicion of preferential treatment for development in Daejang-dong, Seongnam is at the center of politics. Our Republican Party is also demanding a special prosecutor, how should we view this case?

 

▲ The Republican Party must have been the first to insist on a special prosecutor for preferential treatment in Daejang-dong. It seems that even the power of the people did not know the seriousness of the Daejang-dong gate issue at first. The Daejang-dong Gate is, in a word, a national nongdan incident. It is a case that has devoured the people. It is an unforgivable and unforgivable event. The key issue of Daejang-dong development preference is who on earth allowed the development of Daejang-dong, who planned to drive huge profits to a small number of companies, and who deleted the excess profit recovery clause and made the most profit for the private sector? So, who caused Seongnam citizens and the city of Seongnam to lose hundreds of billions of won? am. Find out who did it and send that person to jail. The current prosecution is consistent with the investigation of killing time and avoiding the core. The power of the people is only claiming to show. there is no conclusion Politics is to relieve the anger of the people, but it is like a politician beating a calculator. A special investigation must be conducted right now. An investigation into the state affairs of the National Assembly should also be carried out immediately. Political forces that take the people's orders lightly should be boldly judged in this election.

 

-Ex-President Park Geun-hye was arrested and imprisoned for 4 years and 8 months. What is your view on the impeachment and the release of former President Park Geun-hye?

 

▲If our mother and our daughter are being witch-hunted like President Park Geun-hye and are innocent but innocent, will they stay still? The prosecution said it was an implied solicitation, but there is no evidence of the solicitation. I said it was a bribery charge, but former President Park Geun-hye never received a single won. The abuse of power was simply a tool for political retaliation. It's called an economic community, but aren't former Seongnam Mayor Lee Jae-myung and Dong-gyu Yoo an economic community? At that time, the only thing the people were angry about was all kinds of lies, fake news, and incitement, including the Sewol ferry 7 hours. hasn't it all been revealed? How many elementary, middle and high school students participated in the false candlelight vigil, led by agitation? Numerous high school students across the country issued a swear word, who do you think instigated it? Many people regret participating in the candlelight vigil of hatred. He just wants to forget the witch hunt and hatred he has committed. You're right that you don't want to remember. We do not expect President Moon Jae-in to release innocent former President Park Geun-hye. not that person He tried to rule the Republic of Korea with hatred and hostility, but President Moon Jae-in would receive the most hatred from the people. I think a crisis is coming because I tried to run the great country of Korea with such a small vessel. Former President Park Geun-hye will rescue us with the hands of our people and the power of the free-right people. If former President Park Geun-hye comes into her people's arms (if she is released), it will have tremendous destructive power.

 

-She has declared her candidacy for president, but this is her second presidential election, and what is her attitude toward the presidential election?

 

▲ The last presidential run was to inform the whole nation that former President Park Geun-hye was innocent and that her impeachment was wrong. Our Republican Party has 500,000 members, and there are many passionate and powerful members. I have been to traditional markets across the country more than 70 times. If I had to pick a presidential candidate who would like to eat soup with me at a traditional market soup restaurant, I think it would be Cho Won-jin. That's why I worked with the common people, the self-employed, and people in need. I believe the truth will prevail. The people like loyal politicians and courageous politicians, and they want a president who thinks about the Republic of Korea unanimously.

 

- Do you think the Republican Party can be a dark horse in this election? How do you view the election results?

 

▲In the history of political parties in Korea, there has never been a party with passionate party members who, like our Republican Party, joined a political party on their own, distributed party papers, volunteered themselves with street banners, and participated in party rallies at their own expense. It is truly a democratic party and prides itself on being a party of the people. In terms of the number of party members, our Republican Party is ranked third. He has great pride as a member of the party and the participation rate is very high. The fact that the Taegeukgi rally is held for the 209th time and the weekly press conference is likely to be included in the Guinness Book of Records. That is why our Republican Party is ready. Nearly 1.7 billion won has already been raised for the presidential election. There are many people who feel sorry for the fact that this election is going to be a comedy election of who will choose the worse person. Some people do not want to participate in voting. As such, candidates Lee Jae-myung and Yoon Seok-yeol do not match the public's eye level. I think that if the media and broadcasts report on our Republican Party sincerely, a huge wind will blow. The president does not mean that he writes the word “king” on his hand, but that he must win the hearts of the people. moonilsuk@naver.com

 

 *Interviewer / Il-suk Moon. poet. The author of the basic 'Gyeongsang-do Politics Ini Tactics'. Publisher.

기사제보 및 보도자료 119@breaknews.com
ⓒ 한국언론의 세대교체 브레이크뉴스 / 무단전재 및 재배포금지
 
  • 도배방지 이미지

광고
광고


광고