광고

오카리나 유은경 연주자, 자작곡 <봄 그리고 그대> 제3집 음반 출반

[단독 인터뷰]글로벌 문예대학 실용음악학부 오카리나 학부 ‘유은경 교수’

동경채 문화전문 칼럼니스트 | 기사입력 2021/04/13 [20:54]

유은경 오카리나 연주자.  ©브레이크뉴스

유은경 오카리나 연주자. 그는 “오카리나 연주의 외길로 걸어온 지 15년이 훌쩍 넘어갑니다. 15년 동안 달려온 제 자신에게도 뭔가 상을 주는 의미로 자작곡을 발표했습니다. 오카리나로 만나는 멜로디와 여러 이미지를 만드는 작업은 저를 설레게 하고 순수하게 하는 것 같습니다. 코로나로 어려운 시기를 겪으면서 많이 지치고 초점을 잃어 가시는 주위 분들에게 오카리나로 위안의 목소리를 들려 드리고 싶었습니다.”고 말했다.

 

세상의 모든 사람들에게 위로와 소망의 마음 담다

 

코로나19 바이러스와의 결전 속에서 맞이하는 봄.... 봄이 주는 위안, 봄이 주는 따뜻함을 함께 나누고자 오카리니스트 유은경이 자작곡 <봄 그리고 그대> 앨범을 내놓으며 세상의 모든 사람들에게 위로가 되기를 소망하는 마음을 담았다고 취지를 밝힌다.

 

“자신이 선 자리에서 최선을 다해 살다보면 희망과 설레임을 가득 안은 멋진 그대가 저편에서 기다려 줄 것이라는 믿음을 전달하고 싶었어요. 내 자신에게도 듣는 이들에게도 어렵고 힘든 시기에 따뜻한 음색으로 편안함과 설레임과 희망의 음색을 들려 드리고 싶은 바람을, 또한 오카리나로 걸어온 15년의 세월을 저 나름대로 정리하고자 하는 취지를 담았습니다. 오카리나 음반 제3집을 내며 이제는 그만해야지 생각하고 작업한 곡입니다. 완성하고 보니 계속 만들어야겠다는 소망과 의욕이 솟아납니다. 오카리나 마법에 걸린 게 확실합니다.”

 

경기 북부, 고양시, 파주시 중심 문화예술기획자로 다양한 프로그램의 무대 만들고자

 

문화기획 프로그램을 오카리나 중심으로 잘 어울리는 노래, 악기의 조합으로 만들고자 정성을 쏟고 있다. 오카리나 연주를 독주, 중주, 7중주 앙상블 등 새로운 창작의 퍼모먼스를 넣어 다양한 편성의 무대를 구성해 나가고 있다. '보는 관객의 눈높이 맞추어 다가올 수 있도록 늘 고민하고 노력해야 한다.'고 제자들을 일깨우며 교육자, 문화기획자로서 열심히 활동하고 있는 오카리나 연주자가 바로 유은경씨이다.

 

“2009년부터 제자들과 시작한 '유은경과 함께 하는 오카리나 음악회'는 코로나로 2020년은 쉴 수밖에 없었습니다. 2009년부터 2020년까지 16회의 정기 공연을 진행했습니다. 2018년부터 시작한 한일 오카리나 교류음악회는 4회를 맞이하고 있습니다. 2019년에는 경기문화재단의 경기예술찾기 공모 부문에 선정되어 행주대첩을 오카리나 대첩으로 재현한 ‘행주얼 마을 공동체 오카리나 축제’를 기획했습니다. 2020년 고양문화재단의 고양문화다리 ‘Goyang in Ocairna Festival’ 행사는 공모에 선정된 생활예술분야에서 모니터 평점 1위를 차지하기도 했습니다.  올해는  '2021 찾아가는 문화 활동' 공모 부분에 선정되어 공연기획 준비를 비롯한 다른 공모 사업도 몇 개 더 준비하고 있습니다.”

 

‘편안하고 위안의 음색 지닌 오카리나 음악 알리고 싶다'

 

사실 성악도의 길을 가고 싶었던 유은경에게 오카리나는 아쉬움과 미련을 달래준 악기였다. 일본 유학 시절 처음으로 알게 된 오카리나. 그 음색에 이끌리고 매료되어 오카리나와 인생을 함께 하는 뜨거운 친구가 되었다. 그를 찾는 곳은 어디든 찾아다니며 오카리나 하모니로 교감하고 사람들과 화합했다. 그렇게 오카리나 음색에 흠뻑 젖어 기쁨이 넘치는 가운데 어느덧 15년이라는 시간 속에 오카리나와의 음악인생을 항해하고 있다.

 

“오카리나는 정말 소지하기 쉬운 장점과 음색이 어느 악기보다 아름답고 사람의 마음을 위로해주는 그런 따뜻한 음색의 악기입니다. 오카리나를 만나기 전의 나와, 오카리나를 만난 후의 저는 정말 다르답니다. 오카리나로 사람들과 소통하며 이 행복감을 여러분께 전달하고 싶었습니다. 그래서 더 열심히 활동하고 싶고, 더 열심히 연주해야 한다는 사명감을 가지고 있습니다.”

 

오카리니스트 유은경. ‘편안하고 위안의 음색 지닌 오카리나 음악을 알리고 싶다.’는 사명감으로 오카리나가 주는 평온함을 전파하고자 무대에서 책임을 다하고 있다고 전한다.

 

“2009년부터 제자들과 함께 하는 오카리나 음악회를 만들고 있습니다. 2009년에 시작한 유은경과 함께 하는 오카리나 음악회가 지난해는 코로나로 잠시 쉬어가게 되었지만 올해는 제17회 유은경과 함께 하는 오카리나 음악회가 꽃 피워지길 바라고 있습니다.”

 

유은경 오카리나 연주자.    ©브레이크뉴스

 

오카리나 음악으로 사회봉사, 솔선하며 모범 보이는 진정한 연주자

 

‘유은경’이라는 이름 세 글자를 세상에 알려 준 것이 오카리나였다. 그리고 많은 이들과 소통이 가능하게 한 것도 오카리나였다. 아픈 이들에게 위로가, 필요한 이들에게 휴식 같은 존재로 다가가게 했던 것이 오카리나였다. 오카리나로 행복을 안았고, 오카리나로 사람을 만났고, 오카리나로 사랑을 얻게 된 것이 가장 큰 결실이며 보람이라고 술회한다.

 

“오카리나는 작지만 굉장한 에너지를, 작은 악기이지만 굉장한 위로의 힘을, 새로운 꿈과 희망의 힘을 가지고 있습니다. 많은 이들과 한 곡을 완성하며 만들어지는 한 마음! 음색에 대한 갈구 자체가 회합이고 희망이라고 생각합니다. 그런 의미 있는 음색은 추운 곳을 따뜻하게 하고, 어두운 곳을 밝게 비춰주는 그런 힘이 있습니다.”

 

유은경이 이끄는 ‘파랑새 오카리나 앙상블’은 만 6년이 가깝게 명지병원 로비음악회를, 또한 ‘소리하나 오카리나 앙상블’은 박애재단에서 운영하는 요양원에서 2년 넘게 음악회를 갖고 있다. 따뜻함을 주는 연주가 있는 곳은 어디든지 달려가고 있는 유은경. 오카리나 음악으로 사회봉사를 솔선하며 모범을 보이는 진정한 연주자로서의 모습을 찾을 수 있다.

 

“처음에는 이러한 연주를 통해 정말 봉사를 하고 있다고 생각했어요. 찾아가는 연주회가 계속되는 가운데 오카리나 연주를 들어주시는 환우 분들이, 어르신들이 저를 위로하고 치유해주신다는 깨달음을 얻게 되었습니다. 링거 줄을 메고 눈을 감고 감상해주시는 모습을 보면서 더 아름다운 음색으로 위로해 드리고 싶다는 의욕과 열정이 솟구치게 만드는 것 같아요. 그런 것이 모토가 되어 아픈 분들에게 들려 드리는 음색을 만드는 작업에 더욱 노력을 기울였습니다.”

 

유은경 오카리나 연주자.    ©브레이크뉴스

 

한일음악회 통한 다양한 음악교류, 오카리나음악 프로그램 개발 발전 도모

 

“일본으로 유학 간 딸아이가 가르치는 한국어 스쿨 어르신들이 한국에 오시어 서울을 안내해 드릴 기회가 있었습니다. 자식을 타국에 맡겨 놓은 상태이고 타국에서 딸아이에게 한국어를 배우시는 분들이라 성심성의를 다해 안내를 해드렸어요. 그때 감동받으셨나 봐요. 그 후 일본으로 딸아이를 만나러 갔을 때 왕비대접을 받을 정도로 정성을 다해주셨습니다. 그때가 가을이었어요. 숲속 호텔이라는 곳에 갔다가 그날, 그곳의 풍경이 너무 아름답고 그분들의 따뜻함에 너무 감사하여 오카리나 연주로 그 마음을 표현하고 싶다고 말씀드렸었어요. 어디를 가든지 늘 오카리나를 가지고 다니니까요. 호텔 측의 허락 하에 호텔 로비에서 오카리나 연주를 했습니다. 그때 그 음색에 반하셔서 오카리나를 시작하시게 되셨답니다.”

 

그 이후로 마쓰야마에서 오카리나 수업을 하게 되었다. 밤새 오카리나를 불고, 이야기를 나누었고, 한국에 돌아와서도 카톡으로 수업을 시작하고 음원을 나르게 되었다. 그것을 바탕으로 한일 교류 음악회를 기획, <일산과 마쓰야마의 만남>이라는 주제로 일본과 일산에서 음악회를 진행하였다. 지금은 코로나로 인하여 오가지도 못하고 화상을 통해서 연주를 하며 서로를 그리워하고 있다고 아쉬움을 토로한다.

 

또한 2019년 여주에서 열린 한국 오카리나 국제 페스티벌 무대에서 유은경은 한국의 대표로, 오카리니스트 다카시 씨는 일본의 대표로 만남의 계기가 되어 한일 오카리나 콜라보 콘서트를 갖고 있다고.

 

“다카시 씨는 오카리나 듀엣 악보집을 발행하고 있습니다. 그의 악보를 한국에 소개할 겸 온라인 영상으로 유은경은 소프라노를, 다카시는 알토를 연주하는 오카리나 국제 콜라보 연주를 진행하고 있습니다. 언택트 시대에 직접 만나지는 못하지만 온라인상에서 듀엣 연주를 진행하고 있습니다. 온라인 콜라보 콘서트는 코로나가 끝나면 바로 가질 계획입니다. 서로 온라인상으로 열심히 연주 연습을 갖고 있습니다.”

 

유은경의 온라인 뮤직 스쿨 개설, 오카리나와 컵타 온라인 수업몰 운영

 

‘옛 동요 곡으로 배워 보는 오카리나 기초 교재’를 출간하여 우리의 동요를 오카리나음악을 통해 전하고자 한다는 바람을 피력한다.

 

“지금의 어린 세대들은 옛 동요들을 너무 모르는 거 같아요. 잊혀져가는 옛 동요들을 되살려서 어린 세대들에게 아름다운 정서를 심어주고, 알려주고 싶습니다. 어르신들은 추억을 더듬어보며 재미있게 오카리나를 배우실 수 있을 것입니다.”

 

오카리나를 누구보다 사랑하고, 오카리나 연주를 업으로 하고 있는 사람, 비말의 위협 때문에 오카리나 강습도, 오카리나 연주 기회도 막힌 코로나시기에 더 열심히 노력하며 보다 성심을 다해 무대에 설 준비를 하고 있다. 절망스럽고 일어서기 힘든 시기였다. 부단히 뛰었고, 열정을 식히지 않고 노력하고, 레퍼토리 개발을 통해 에너지를 충전하고 있다. 그것이 새로운 시도요, 배움의 소산이라고 표현한다.

 

“코로나19의 영향으로 비대면 시기에 맞게 절친인 일본인 마유미 씨의 도움으로 온라인 ‘유은경의 뮤직 스쿨’을 개설하여 오카리나와 컵타 온라인 수업 몰을 운영하고 있습니다.”

 

유은경은 일본 연주자의 온라인 연주와 무대 연주자가 함께 만드는 온오프라인으로 이어진 콘서트를 기획하고 있다. 코로나시기에 어려움을 딛고 지지 않고 열심히 몸짓하고 노력하며 정진하는 연주자로서 힘 기울이고 있다.

“침체된 고양시 마을에 오카리나 음색으로 활력을 불어 넣을 프로젝트를 만들고 있습니다. 도시재생으로 부활한 공간에서 오카리나의 울림으로 마을 사람들과 호흡하고 체험하며 배움을 찾는 교육프로그램을 진행 중입니다.”

 

음악으로 세상의 빛과 희망 전하는 음악전도사

 

오카리니스트 유은경. 그녀는 여행 가는 곳곳 오카리나를 갖고 다닌다. 여행지에서 처음 연주하는 날의 기억으로 가족들이 부끄러워하고 난색을 했다. 8남매의 친정식구들이 이제는 가족여행을 떠날 때마다 오카리나를 소지 하지 않으면 혼이 날 정도라며 가족 사랑을 자랑한다. 연주자가 언제 어디서든지 연주를 할 수 있도록 격려를 아끼지 않고 사명감을 불어 넣어준다는 것이다.

 

“이제는 저보다 가족들이 오카리나 음색에 더 반하신 거 같아요. 그보다 오카리나를 사랑하는 제 모습에 반하셨는지도 모르겠어요, 여행지마다 오카리나로 친구가 생기니 이 또한 너무 즐겁고 감사한 일인 거 같아요.”

 

유은경 그녀는 “노래도 원곡이 가진 순수함이 제일 좋다. 그 곡을 돋보이게 하려고 넣은 지나친 추임새나 바이브레이션과 고음의 연주는 원곡이 가진 순수함을 가리는 것 같아서이다.”라며, “오카리나 연주도 원곡의 느낌과 이미지를 그대로 간직하고 원곡을 가진 수줍음을 표현하게 하려고 노력하는 편입니다. 과하지 않게 기본에 충실하지만 제대로 음색을 표현해야 함을 강조하며 지도하고 있습니다. 지나친 비브라토와 억지로 느낌을 자아내는 듯한 그런 꾸밈이나 고음 연주는 편안한 음색 감상에 방해가 된다.”고 지론을 편다.

 

오카리나의 매력은 흙으로 만들어서인지 음색이 매우 따뜻하고 예쁘다고 설명한다. 악기 사이즈가 작아 어디든지 소지하기 쉽고, 소리내기가 용이하다. 누구든지 불면 소리가 바로 나고 샵, 플랫의 표현이 쉬워 쉽게 배울 수 있고, 연주할 수 있는 악기가 오카리나로 “내 마음을 표현해주고 내 친구가 되어줄 악기”라며 자신의 음악에 짙은 사랑을 내보인다.

 

“오카리나는 음색이 소박하고 순수한 악기입니다. 꾸미지 않은 자연의 음색이고 소박한 음색을 가진 악기이여서 누구든지 순수하게 만들어주는 그런 악기라고 생각합니다.”

 

▲ 유은경 3집 앨범 '봄 그리고 그대'.    ©브레이크뉴스

 

양한 악기와의 콜라보 연주, 연구 시도 창작 영역 확대해야

 

“구하리라 그럼 열리리라.” 절실하게 원하면 이루어지고 최선을 다해 갈구하고 노력하면 꿈은 이뤄진다고 그녀는 믿음을 갖고 있다. 무대에 오르는 연주자는 늘 겸손하고 관객들에게 부끄럽지 않고 당당할 수 있게 최선을 다해야 한다는 믿음으로 항상 준비하는 자세를 낮추지 않는다. 학생들에게 매 300번은 기본으로 연습해야 한다고 거듭 강조한다. 300번이 3,000번이 되어도 무대에서는 예기치 않은 상황이 돌발 될 수 있고, 늘 다른 환경을 접하게 되는 게 연주자이기 때문에서이다. 어떤 환경에서도, 어떤 자리에서도 당당할 수 있게, 무대 위에서는 화려하지만 무대에 올라가기 전까지 연습하고 또 연습해서 완성도 높은 연주를 들려줄 때 관객은 감동한다고 연주자로서의 책임과 믿음을 돋보인다.

 

“오카리나만 고집하지 않고 다양한 악기와의 콜라보 연주를 연구하고 시도해야 한다고 생각합니다. 오카리나와 아코디언의 만남, 국악의 만남, 타악기의 만남, 오카리나와 첼로의 만남 등등 다양한 악기와의 콜라보에 의한 연주 시도는 관객에게는 신선함을 선물해주고, 연주자들에게는 새로운 문화의 장을 열어 줄 것입니다. 틀을 깨서 자꾸 시도해야 창작의 영역이 넓어질 것입니다.”

 

오카리나 체계적 연구, 발전 도모하는 교육자로 새로운 대계

 

이번 봄에 출반한 자작곡 <봄 그리고 그대> 앨범은 제3집으로, 제5집까지는 자작곡으로 앨범을 발매하고 싶다는 계획을 밝히는 유은경. 앞으로도 꾸준히 연습하고, 성실히 무대를 준비하는 연주자로서 새로운 길을 열어나가는 것이 본분이라며 확고한 의지를 표명한다. 무엇보다 혼자 독주하는 연주자가 아닌 제자들과 동행하는 따뜻한 스승으로 함께 하는 무대를 만들어 나가는 것이 바람이다.

 

그녀는 올해부터 사단법인 종합문예유성 글로벌 문예대학 실용음악학부 오카리나 학부 교수에 임용되었다. 배움의 끈을 늦추지 않고 오카리나를 체계적으로 연구, 발전을 도모하는 교육자로 성심을 다하고자 한다며 포부를 나타낸다. 나아가 오카리나 음악 소개 및 보급, 발전에 기여하는 연주자로 일신우일신하며, 청중에게 다가가는 연주자로서 오늘도 코로나를 딛고 무대를 찾아 발걸음을 멈추지 않고 있다. kcdong0123@hanmail.net

 

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]이다. * Below is the [full text] of an English article translated from the above article as'Google Translate'.

 

▲ 동경채 문화 전문 칼럼니스트.  ©브레이크뉴스

Ocarina Yoo Eun-kyung, self-composed <Spring and Love>, released the 3rd album

[Solo Interview]'Professor Eun-kyung Yoo', Department of Practical Music, Faculty of Practical Music, Faculty of Ocarina, Global College of Literature

-Tokyochae culture columnist

 

Yu Eun-kyung, ocarina player. He said, “It's been over 15 years since I walked on an ocarina single road. I published my own song to reward myself, who have been running for 15 years. The work of creating a melody and multiple images that meet with the ocarina makes me feel excited and innocent. “I wanted to give a voice of comfort with an ocarina to those around me who are getting tired and losing focus while going through a difficult time with Corona.”

 

Consolation and hope to everyone in the world

 

In order to share the comfort of spring and the warmth of spring, we hope to be comforting to everyone in the world by releasing an album composed by Ocarinist Yu Eun-gyeong, <Spring and Love>, in a decisive battle against the Corona 19 virus. It reveals the intention that it is with a heart.

She said, “I wanted to convey the belief that if I live my best in my stand, you will wait on the other side, full of hope and excitement. I want to give myself and the listeners a tone of comfort, excitement, and hope in a warm tone during difficult and difficult times, and also the purpose of organizing the 15 years I have walked as an ocarina in my own way. It was a song that I thought about stopping now with the release of the 3rd Ocarina Album. After completing it, the desire and desire to continue making it awaken. I'm sure it's got ocarina magic.”

 

As a culture and art planner centered in northern Gyeonggi, Goyang City, and Paju City, we want to create a stage for various programs.

 

The cultural planning program is devoted to creating a combination of songs and musical instruments that go well with the ocarina center. The ocarina performance is composed of a stage for various formations by adding new creative performances such as solo, quintet, quintet ensemble, etc. Eun-kyung Yoo is an ocarina player who is working hard as an educator and cultural planner, awakening her students, saying,'You have to always think and work hard so that you can approach the audience's eye level.'

 

“The'Ocarina Concert with Yu Eun-kyung', which started with her students from 2009, had no choice but to rest in 2020 due to the corona. From 2009 to 2020, 16 regular performances were held. The Korea-Japan Ocarina Exchange Concert, which started in 2018, is celebrating its 4th anniversary. In 2019, she was selected in the Gyeonggi Arts Search Competition section of the Gyeonggi Cultural Foundation and planned the “Haengju Earl Village Community Ocarina Festival,” recreating the dishwashing dish as an ocarina dish. In 2020, the Goyang Cultural Bridge “Goyang in Ocairna Festival” event of the Goyang Cultural Foundation took the 1st place in the monitor rating in the daily arts field selected for the competition. This year, it was selected in the '2021 Visiting Cultural Activities' contest, and we are preparing several other public offering projects, including preparation for performance planning.”

 

'I want to introduce the ocarina music with a comfortable and comforting tone'

 

In fact, the ocarina was an instrument that healed her regrets and regrets to Yu Eun-kyung, who wanted to go on the path of her vocal music. She is an ocarina that she first learned while studying in Japan. She was drawn and fascinated by the tone, making her a hot friend in her life with Ocarina. She traveled wherever she was looking for him, interacting with her Ocarina Harmony and reconciling with her people. Soaked in the sound of the ocarina and overflowing with joy, he is sailing through his musical life with the ocarina in 15 years.

 

“Ocarina is an instrument with a warm tone that is more beautiful than any other instrument and comforts people's hearts with the strengths and voices that are really easy to carry. Me before meeting the ocarina, and me after meeting the ocarina are really different. I wanted to convey this feeling of happiness to you by communicating with people through ocarina. So I want to work harder and I have a sense of mission to play harder.”

 

Ocarinist Yu Eun-kyung. It is said that he is fulfilling his responsibilities on stage to spread the serenity of ocarina with a sense of mission, ‘I want to promote the comfort and comfort of ocarina music.’

 

“Since 2009, I have been making an ocarina concert with my students. The ocarina concert with Yu Eun-kyung, which started in 2009, took a break from the corona last year, but this year, we hope that the 17th ocarina concert with Yu Eun-kyung will bloom.”

 

A true performer who volunteers with ocarina music, takes the initiative and shows an example

 

It was the ocarina that gave the world the three letters of the name "Yoo Eun-kyung." And it was the ocarina that made it possible to communicate with many people. It was the ocarina that brought comfort to the sick and a rest to those in need. She recalls that she was happy with the ocarina, met people with the ocarina, and gained her love with the ocarina as the greatest fruit and reward.

“Ocarina has a small but great energy, a small instrument but great comfort, and new dreams and hopes. One heart created by completing one song with many people! I think that the desire for tone itself is meeting and hope. Such a meaningful tone has the power to warm cold places and brighten up dark places.”

 

The “Blue Bird Ocarina Ensemble,” led by Yu Eun-kyung, has held a lobby concert at Myongji Hospital for nearly six years, and the “Sorihana Ocarina Ensemble” has held a concert for more than two years at a nursing home operated by the Philanthropy Foundation. Yu Eun-kyung is running wherever there is a performance that gives warmth. She takes the initiative in community service with ocarina music and can find herself as a true performer who sets an example.

 

She said, “She initially thought she was really serving through these performances. As the concerts I visited continued, the patients who listened to the ocarina performances came to the realization that the elders comforted and healed me. It seems that the desire and enthusiasm of wanting to comfort you with a more beautiful tone while watching the ringer strings on, closing your eyes, and appreciating it seem to rise. That became my motto, and I put more effort into creating the tone for those who are sick.”

 

Various music exchanges through Korea-Japan concerts, development of ocarina music programs

“I had an opportunity for the seniors of a Korean language school taught by my daughter who went abroad to study in Japan to come to Korea to guide Seoul. I have left my child in a foreign country, and because they are learning Korean from my daughter in another country, I gave the guide with all my sincerity. You must have been impressed at that time. After that, when she went to Japan to see her daughter, she was treated as a queen, and she gave her sincere devotion. That was autumn. She went to a place called a hotel in the forest, and that day, she said that the scenery there was so beautiful and that she was so grateful for their warmth that she wanted to express her heart with her ocarina playing. I always carry an ocarina with me wherever I go. With the permission of the hotel, I played ocarina in the hotel lobby. Then she fell in love with the tone and started her ocarina.”

 

Since then she has been taking ocarina classes at Matsuyama. Throughout the night, she played ocarina, talked, and even after returning to Korea, she started classes with KakaoTalk and carried music. Based on this, he planned an exchange concert between Japan and Korea, and held a concert in Japan and Ilsan under the theme of <Meeting Ilsan and Matsuyama>. Now, because of the corona, they cannot come and go, and they are playing through video, and they are regretting that they are missing each other.

 

In addition, at the stage of the Korea Ocarina International Festival held in Yeoju in 2019, Yu Eun-kyung is the representative of Korea, and ocarinaist Takashi is the representative of Japan.

 

“Mr. Takashi publishes an ocarina duet sheet music book. Introducing his sheet music to Korea and online video, Yu Eun-kyung plays the soprano and Takashi plays the alto. We cannot meet in person in the era of untact, but we are playing a duet online. The online collaboration concert is planned to be held as soon as the corona is over. We are working hard to practice playing online with each other.”

 

Opening of Yu Eun-kyung's online music school, operating an online class mall for Ocarina and Cupta

 

By publishing the'Basic Ocarina Teaching Materials for Old Children's Songs', he expresses his desire to convey our children's rhymes through ocarina music.

 

“I think the younger generations today don't know the old nursery rhymes too much. I want to revive the old nursery rhymes that are being forgotten to instill a beautiful emotion in the younger generation and inform them. Elderly people will be able to learn ocarina in a fun way by looking at their memories.”

 

A person who loves ocarina more than anyone else and is engaged in playing ocarina, is preparing to stand on the stage with more sincerity while working harder in the corona period when ocarina classes and opportunities to play ocarina were blocked due to the threat of splash. It was a desperate and difficult time to get up. He has been running constantly, working hard without cooling off his passion, and charging energy through repertoire development. Express it as a new attempt and the product of learning.

 

“Under the influence of the corona, we have opened an online “Yu Eun-kyung's Music School” with the help of Japanese Mayumi, who is close to the non-face-to-face season, to run an online class mall for ocarina and cupta.”

 

Eun-kyung Yoo is planning a concert that runs online and offline by Japanese performers and stage performers. She is striving as a performer who works hard, gesturing hard and striving without struggling during the coronavirus period.

 

“I'm working on a project that will energize the stagnant village of Goyang with the tone of ocarina. In a space revived by urban regeneration, we are conducting an educational program to find learning by breathing, experiencing and learning with the villagers through the sound of ocarina.”

 

Music evangelist who conveys the light and hope of the world through music

 

Ocarinist Yu Eun-kyung. She carries ocarina everywhere she travels. Her memories of her first playing day on her travels made her family ashamed and embarrassed. The family members of the 8 brothers and sisters now show off their family love, saying that if they don't carry an ocarina every time they go on a family trip, they'll get mad. It is said that it gives a sense of duty without spare any encouragement so that the performer can perform anytime, anywhere.

 

“Now I think my family is more in love with the sound of the ocarina than I do. I don't know if you fell in love with me who loves ocarina more than that. I think this is also very enjoyable and grateful, as I made friends with ocarina in every destination.”

 

Yu Eun-kyung said, “I like the purity of the original song as well. It is because the excessive chuimsae, vibrations, and high-pitched performances put in to make the song stand out seem to hide the purity of the original song." I'm on the side. It is faithful to the basics without being excessive, but it is teaching by emphasizing the need to properly express the tone. “Excessive vibrato and embellishments and high-pitched performances that seem to create a sense of force interfere with the comfortable appreciation of the tone.”

 

The charm of the ocarina, she explains, is that her tone is very warm and pretty, perhaps because it is made of earth. The size of the instrument is small, so it is easy to carry anywhere and it is easy to make a sound. Whenever anyone blows, the sound is heard right away, and the expression of the shop and flat is easy to learn, and the instrument that can be played is the ocarina, "an instrument that will express my heart and become my friend." Looks mine.

 

“Ocarina is a simple and pure musical instrument. It is an undecorated natural tone and a simple tone, so I think it is such an instrument that makes anyone pure.”

 

Collaboration with various musical instruments, research attempts, and creative areas should be expanded.

 

“I will ask, and it will be opened.” She believes that if you desperately wants it, your dreams will come true if you crave and try your best. The performers on the stage are always humble, not embarrassed by the audience, and do not lower their attitude of always preparing with the belief that they should do their best to be confident. She repeatedly emphasizes that students should practice every 300 times as a basis. This is because even if the number 300 turns to 3,000, an unexpected situation can occur on the stage, and it is because the performer always encounters a different environment. In any environment, in any position, it is gorgeous on the stage, but when you practice and practice until you get on the stage to hear a high-fidelity performance, the audience is impressed, highlighting your responsibility and trust as a performer.

 

“I think we should study and try collaborative performances with various instruments, not just ocarina. Attempts to perform by collaborating with various instruments, such as the encounter of ocarina and accordion, the encounter of traditional music, the encounter of percussion, and the encounter of ocarina and cello, will bring freshness to the audience and open a new chapter of culture for the performers. . You have to break the mold and try again to expand your creative sphere.”

 

A new generation as an educator for systematic research and development of ocarina

 

Yoo Eun-kyung reveals her plans to release her own song <Spring and Love> this spring as her 3rd album, and her own album until her 5th. She expresses her firm determination, saying that it is her duty to open a new path as a performer who continuously practice and prepares the stage sincerely in the future. Most of all, it is my desire to create a stage with a warm teacher who accompanies the students rather than a solo performer.

 

From this year, she was appointed as a professor at the Faculty of Ocarina in the Faculty of Practical Music at the Global College of Literature and Arts. She expresses her ambition, saying that she wants to do her best as an educator who systematically researches and promotes her ocarina without delaying the learning curve. In addition, as a performer who contributes to the introduction, dissemination, and development of ocarina music, she continues to take her steps as a performer approaching the audience, breaking through the corona and finding the stage today. kcdong0123@hanmail.net

기사제보 및 보도자료 119@breaknews.com
ⓒ 한국언론의 세대교체 브레이크뉴스 / 무단전재 및 재배포금지
 
  • 도배방지 이미지

광고
광고


광고