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격암유록 새사일(賽41편)과 이사야서 41장은 깊은 관련이 있어

격암유록으로 정도령 찾기-22

이근숙 경전연구가 | 기사입력 2021/01/14 [21:40]

▲ 십계 영화포스터. 출애굽기의 내용을 각색해서 모세의 일생을 다룬 영화. 세실 B. 드밀 감독은 1923년과 1956년 두 번 영화를 찍었다. 제2계는 오늘날 전혀 지켜지지 않고 있다. 

격암유록에는 ’새사일(賽41편) 편‘이 있고 기독교 경전인 구약성경에는 ’이사야서 41장‘이 있습니다. 41의 숫자가 같은데다 내용도 유사해서 격암유록 연구자는 물론이고 성경을 보는 사람들 가운데도 상당히 관심을 가진 분들이 있습니다.

 

새41은 ‘列邦諸人緘口無言(열방제인함구무언)’으로 시작합니다. ‘세상 모든 사람들은 입을 다물고 말하지 말라’고 합니다. 또 이사야41장은 ‘섬들아 내 앞에 잠잠하라’라고 합니다. 어쨌던 할말 없게 만드는 篇과 章입니다.

 

왜, 무엇을 말하지 말라고 했을까요. 일단 격암유록의 새41편부터 살펴보겠습니다.

 

"列邦諸人緘口無言(열방제인함구무언)

 

(해설)세상사람들은 입을 다물라

 

火龍赤蛇大陸東邦海隅半島(화룡적사대륙동방해우반도)

 

(해설)병진년과 정사년 양년간에 대륙의 동방 바다모퉁이땅 즉 반도땅 한국에서

 

天下一氣再生身(천하일기재생신)

 

(해설)천하의 기운이 하나로 모여 새롭게 태어나니

 

利見機打破滅魔 (이견기타파멸마)"

 

(해설)그를 바라보는 것이 마귀를 죽이는 이로운 기계가 된다.

 

(***유튜브에서 자신의 눈을 바라보라고 노래하는 유명인이 있습니다. 정도령의 눈에서는 살마광선이 나와서 마귀를 죽인다고 했는데 이 대목을 알고 흉내를 내는 것입니다. 격암유록에도 기록되어 있는 가정(假正)입니다.)

 

"人生秋收糟米端風驅飛 糟飄風之人弓乙十勝 轉白之死(인생추수조미단풍구비 조표풍지인궁을십승 전백지사)"

 

(해설)인생을 추수하는 분(마지막 심판자)이 나오는데 그가 십승(승리한 하나님) 이신데 그때는 산에 들어가면 죽는다.(산에는 독무(毒霧)가 끼니 하산하라는 뜻입니다)

 

"黃腹再生 三八之北出於聖人 天授大命(황복재생 삼팔지북출어성인 천수대명)

 

似人不人枾似眞人 馬頭牛角兩火冠木(사인불인시사진인 마두우각량화관목)

 

海島眞人渡南來之眞主出 南海島中紫霞仙境 世人不覺矣 (해도진인도남래지진주출 남해도중자하선경 세인불각의)"

 

(해설) 삼팔이북에서 출생한 성인이 하늘의 명을 받아서 마지막천국(에덴동산, 불국토..)을 세울 금운과 토운을 배출하는데 사람들은 모른다. 사람같으나 사람이 아닌 감나무(감람나무)의 의인이다.

 

필자의 글은 일종의 신앙수상과 같은 가벼운 글입니다. 독자 여러분 또한 가벼이 읽으시는 것을 원하실 것 같아서 논란의 여지가 큰 구절은 주역에 입각하여 정확하게 풀기 보다는 대의(大意)만 보이고 지나가고 있습니다. 다만 삼팔이북에서 출생한 성인이 박태선장로(감람나무의 호칭으로 불렸음)라는 것은 의심의 여지가 없습니다.

 

결국 ‘새41장의 핵심은 박태선장로 출현’입니다. 3인의 정도령 중 첫째 정도령입니다. ‘해도진인(海島眞人)’이라는 말은 연구가들 사이에 널리 회자되는데 ‘바다 건너 섬’이 아니고 세속과 절연상태의 외로움을 표현한 것으로 봅니다.

 

성경 이사야 41장을 살펴보겠습니다.

 

"섬들아 내 앞에 잠잠하라 민족들아 힘을 새롭게 하라 가까이 나아오라 그리고 말하라 우리가 서로 재판 자리에 가까이 나아가자(1절)"

 

"누가 동방에서 사람을 일깨워서 공의로 그를 불러 자기 발 앞에 이르게 하였느냐 열국을 그의 앞에 넘겨 주며 그가 왕들을 다스리게 하되 그들이 그의 칼에 티끌 같게, 그의 활에 불리는 초개 같게 하매(2절)"

 

의역(意譯)하여 ‘섬’은 일본을 가리킵니다. 일본은 한국을 상대로 잠자코 있어야 합니다. 심심하면 도발해 왔던 그들은 이제 할말이 없어졌습니다. 백제 구다라에서 건너가 나라를 세운 조상들을 후손들은 몰라보고 있으니 정말 넌센스 입니다.

 

민족들이 모여서 재판을 하는 것은 과연 누가 구세주이며 심판자인지 따져보자는 것입니다. 옥고를 치르지 않은 사람 중에는 구세주가 없습니다. 옥사와 구세주 재판에 대한 격암유록의 기록과 일치합니다. 하나님은 구세주를 키우고 지원하겠다는 의지를 보이는데 그 일을 동방에서 하신다고 했습니다.

 

"내가 땅 끝에서부터 너를 붙들며 땅 모퉁이에서부터 너를 부르고 네게 이르기를 너는 나의 종이라 내가 너를 택하고 싫어하여 버리지 아니하였다 하였노라(9절)"

 

이 구절 또한 땅끝은 아시아 대륙의 끝 한국이며 땅모퉁이는 반도땅이라고 거듭하고 잇습니다.

 

"두려워하지 말라 내가 너와 함께 함이라 놀라지 말라 나는 네 하나님이 됨이라 내가 너를 굳세게 하리라 참으로 너를 도와 주리라 참으로 나의 의로운 오른손으로 너를 붙들리라(10절)"

 

"보라 네게 노하던 자들이 수치와 욕을 당할 것이요 너와 다투는 자들이 아무것도 아닌 것 같이 될 것이며 멸망할 것이라(11절)"

 

"네가 찾아도 너와 싸우던 자들을 만나지 못할 것이요 너를 치는 자들은 아무것도 아닌 것 같고 허무한 것 같이 되리니(12절)"

 

"이는 나 여호와 너의 하나님이 네 오른손을 붙들고 네게 이르기를 두려워하지 말라 내가 너를 도우리라 할 것임이니라(13절)"

 

위의 네 구절에서 등장인물은 두사람입니다. 한사람은 하나님이고 다른 사람은 두려워하면서 성장하여 나중 구세주가 되는 사람입니다. 하나님을 사람에 포함시켜서 송구하지만 실은 하나님도 사람입니다.

 

(이러한 것을 알아낸 분이 위대한 우리 조상, 바로 수운 최제우님 이었습니다. 하나님은 공중하늘에 계신 것이 아니고 인간의 마음 속에서 양심의 형태로 존재하셨던 것입니다. 성경 속에서 열국의 조상으로 택함을 받은 아브라함은 나그네 대접을 극진히 했습니다. 혹시 나그네 중에서 하나님을 만날 수 있을까 기대하면서요.

 

구약시대는 그랬는데 신약에 와서 갑자기 하나님의 독생자가 나타나서 인간과 하나님의 거리를 하늘과 땅만큼 벌려 놓았습니다.)

 

수치와 욕을 당하는 주인공을 위로하고 기운을 돋우어 주면서 나중에 수욕을 당케한 사람들이 어찌 될지 까지 자세히 말씀하시는 하나님, 이 세상에서 하나님을 향한 사모함이 제일 극진했던 사람, 그가 구세주의 후보자입니다. 과연 그가 예수 일까요. 동방의 땅끝 땅모퉁에 다른 이가 있을까요. 그가 정도령이 아닐까요. 여기에 대해서 이사야선지자는 다른 장에서 확실히 해 줍니다. 다음을 기대하셔도 좋습니다.

 

"보라 내가 너를 이가 날카로운 새 타작기로 삼으리니 네가 산들을 쳐서 부스러기를 만들 것이며 작은 산들을 겨 같이 만들 것이라(15절)"

 

"네가 그들을 까부른즉 바람이 그들을 날리겠고 회오리바람이 그들을 흩어 버릴 것이로되 너는 여호와로 말미암아 즐거워하겠고 이스라엘의 거룩한 이로 말미암아 자랑하리라(16절)"

 

‘새타작기’는 격암유록의 ‘타파멸마’와 ‘그들을 까부른즉’은 격암유록의 ‘조표풍지인‘과 일치합니다. 격암유록과 성경은 내용이 비슷하지만 특별한 것은 격암유록은 내용 속에서 주인공의 이름까지 포함하고 있는 점입니다.

 

나 여호와가 말하노니 너희 우상들은 소송하라 야곱의 왕이 말하노니 너희는 확실한 증거를 보이라(21절)

 

이 구절의 의미는 우상들(우상숭배자들)이 소송을 걸었다는 뜻입니다. 표현은 소송하라고 했지만 실상은 소송을 우상들이 한다는 것으로 해석합니다. 그래서 구세주 재판은 종교재판입니다.

 

십계명의 제2계명은 ’너를 위하여 새긴 우상을 만들지 말고, 또 위로 하늘에 있는 것이나, 아래로 땅에 있는 것이나, 땅 아래 물 속에 있는 것의 어떤 형상도 만들지 말며, 그것들에게 절하지 말며, 그것들을 섬기지 말라.‘ 입니다.

 

그런데 십계명을 따르는 신도들이 십자가 고상을 만들고 경배하는 것은 계명을 어긴 것이 되지 않겠습니까. 하나님께서 자신의 명을 어기면서까지 자신의 독생자를 추억하는 조각을 만들었다고 상을 주실까요? 글쎄입니다.

 

"내가 한 사람을 일으켜 북방에서 오게 하며 내 이름을 부르는 자를 해 돋는 곳에서 오게 하였나니 그가 이르러 고관들을 석회 같이, 토기장이가 진흙을 밟음 같이 하리니(25절)"

 

이 구절에서 ’북방‘은 반도땅의 이북을 가리키는 것으로 생각됩니다. ’해돋는 곳‘은 날짜변경선을 지나 제일 먼저 해가 돋는 곳, 일본이 있지만 ’섬들아 잠잠하라‘에 걸리니 그 다음으로는 한국입니다. 조선(朝鮮)이라는 국호의 의미는 조용하고 깨끗한 아침의 나라, 해돋는 나라입니다.

 

새41 편과 이사야41장은 유사한 점이 상당히 많습니다. 그러므로 성경을 경전으로 삼는 기독교인의 입장에서는 새41편은 이사야41장을 한자로 옮긴 것이라고 할 수도 있습니다. 실제로 많은 사역자들이 그런 주장을 하는 것을 들은 적이 있습니다. 이사야의 역사는 오래고 격암유록의 기록은 이사야에 비해 훨씬 짧으니 그렇게 오해할 수도 있겠습니다.

 

그러나 이사야서에서는 해석이 안되나 격암유록에서는 확실히 해석이 되는 것이 많이 있습니다. 비슷하나 정확성의 면에서 확실하게 차이가 납니다. 마치 먼 산을 바라보고 가는 사람이 1리나 떨어져서 갈 때 보는 것과 산 가까이 가서 볼 때 다르게 보이는 것과 같습니다. 당연히 가까이 가야 자세히 볼 수 있습니다.

 

▲ 이근숙  경전연구가. ©브레이크뉴스

비싼 골동품도 중요하지만 보통의 경우는 신품일수록 성능이 뛰어나므로 값진 것으로 평가받습니다. 새41은 이사야서를 푸는 단초가 되니 성경의 예언을 풀어보려고 하시는 분은 성경만 보시지 말고 민족 비결서들도 함께 보시기를 권고합니다.

 

’서기동래(西氣東來)‘의 뜻은 서쪽의 기운이 동쪽으로 온다는 것입니다. 이 구절을 ’서구의 기독교가 세력을 키워서 동쪽나라까지 잠식한다’ 라고 아전인수식 해석을 하는 이도 있지만 그런 것은 전혀 아닙니다. 기독교를 등에 없고 세력을 펼치던 시대가 가고 해돋는 동방의 나라에 *오복성(五福星)이 멈추어‘ 영원토록 왕노릇하는 그런 세상이 온다는 것입니다. (*는 풍수지리의 대가 지창용씨의 말입니다.)

 

민족의 구세주인 정도령이 출현하면 우상들은 더 이상 할 말이 없습니다. 새(賽)의 한자풀이는 ’굿할 새‘이며 신불이 베풀어준 은혜에 감사하여 지내는 온 민족의 굿이며 산제사며 축제만이 영원히 이어질 것입니다. sususos119@naver.com

 

* 필자 이근숙(경전연구가)

 

*아래는 위 기사를 구글 번역기로 번역한 영문 기사의 [전문]이다. [Below is the [full text] of an English article translated from the above article with Google Translate.]

 

Gyukam Yurok Saesil (賽41) and Isaiah 41 are deeply related.

Finding Jeongdo-ryeong by Gyukam Yurok-22

-Lee Geun-sook, scripture researcher

 

In Gyukam Yurok, there is “Saesil (賽41)”, and in the Old Testament, a Christian scripture, there is “Isaiah Chapter 41”. Because the number of 41 is the same and the contents are similar, there are people who are very interested in the Bible as well as the researchers.

 

Saesil (賽41) starts with'列邦諸人緘口無言(Hamgumueon, a heat control agent). They say,'All people in the world should not speak with their mouths shut.' In addition, chapter 41 of Isaiah says,'Islands, keep quiet before me.' Anyway, it is 篇 and 章 that makes you say nothing.

 

Why, what was he told not to say. First, let’s look at the new 41 of Gyukam Yurok.

 

"列邦諸人緘口無言 (heat control agent)

 

(Commentary) People in the world keep their mouths shut

 

火龍赤蛇大陸東邦海隅半島(Hwaryong Jeoksa Continent Eastern Haewoo Peninsula)

 

(Commentary) In the eastern sea corner of the continent, that is, the peninsula, in Korea

 

天下一氣再生身(The Heavenly Diary Renewal)

 

(Commentary) When the energy of the world is united and reborn

 

利見機打破滅魔 (Different opinions and other ruin horses)"

 

(Commentary) Looking at him becomes a beneficial machine to kill the devil.

 

(***There is a famous person who sings on YouTube to look into their eyes. It is said that a salma ray comes out of Dooryeong's eyes to kill the devil, but he knows this and imitates it. The assumption recorded in Gyeokam Yurok is.)

 

"People's life, autumn leaves, and leaves of life and autumn leaves"

 

(Commentary) The one who harvests life (the last judge) comes out, and he is the tenth (the victorious God), but then he dies when he enters the mountain. (It means to go down the mountain because there is a meal on the mountain.)

 

"Hwangbok Regeneration Sampalji North Outlet Saint Cheonsu Daemyeong)

 

似人不人枾似眞人 馬頭牛角兩火冠木

 

海島眞人渡南來之眞主出 南海島中紫霞仙境 世人不覺矣

 

(Commentary) An adult born in Sampalibuk is given the command of heaven to produce gold luck and luck to build the last heaven (Garden of Eden, Bulgukland..), but people do not know. He is like a man, but he is not a man but a righteous man of the persimmon tree (the olive tree).

 

My writing is a kind of light writing like an award of faith. Readers also seem to want to read lightly, so the controversial passages are showing and passing by rather than solving accurately based on the protagonist. However, there is no doubt that the adult born in Sampalibuk is Elder Park Tae-seon (called the name of the olive tree).

 

In the end,'the core of the new chapter 41 is the emergence of Park Tae-seon-ro'. It is the first of the three Jeongdo-ryeong. The word ‘Haidojin-in’ is widely talked about among researchers, and I think it is not a ‘island across the sea,’ but an expression of secular and isolated loneliness.

 

Let's look at Isaiah 41 in the Bible.

 

"Islands, be quiet before me, peoples, renew your strength, come closer, and say, let us come closer to each other's judgment seat (v. 1)."

 

Who awakened a man from the east and called him in righteousness to bring him to his feet? He handed over the nations before him, and he ruled the kings, and they made them like dust on his sword, and like a firefly called on his bow (v. 2)."

 

In paraphrase (意譯),'island' refers to Japan. Japan must remain silent against Korea. They had been provoking when bored, and now they have nothing to say. It is truly nonsense because descendants do not know the ancestors who crossed from Gudara in Baekje and founded the country.

 

The peoples gather to judge and judge who is the Savior and Judge. There is no savior among those who have not been jailed. It is consistent with the records of Kyuk-Am Yurok on the trial of the prisoner and the Savior. God shows a willingness to raise and support the Savior, and he said that he does it in the East.

 

"I hold you up from the ends of the earth, and I call you from the corners of the earth, and I say to you, "You are my servant, and I have chosen you and hated you, and have not abandoned you" (v. 9).

 

This verse also repeats that the end of the earth is Korea, the end of the Asian continent, and the corner of the earth is the land of the peninsula.

 

"Do not be afraid, because I am with you, do not be amazed. I am your God; I will strengthen you, I will help you, I will uphold you with my righteous right hand (v. 10)."

 

"Behold, those who are angry with you will be put to shame and reproach, and those who quarrel with you will become like nothing, and will perish (v. 11)."

 

"If you seek, you will not meet those who fought with you, and those who strike you will be like nothing and vain (v. 12)."

 

"Because I, the LORD your God, will take up your right hand and say to you, do not be afraid, I will help you (v. 13)."

 

In the four verses above, there are two characters. One is God, and the other grows in fear and becomes the Savior. We pray for God to be included in man, but God is also man.

 

(It was our great ancestor, Suun Choi Je-woo, who discovered these things. God did not exist in the sky, but in the form of conscience in human hearts. Abraham, who was chosen as the ancestor of the nations in the Bible, was chosen as the ancestor of the nations. I was very much treated as a traveler, hoping if I could meet God among the travellers.

 

It was like that in the Old Testament era, but when you came to the New Testament, suddenly the only begotten Son of God appeared and opened the distance between man and God as much as heaven and earth.)

 

God who comforts and inspires the protagonist who is being humiliated and reproached, and tells in detail what will happen to those who have been humiliated in the future. He is the candidate for the Savior, the person whose longing for God was the most in this world. Is he really Jesus? Is there anyone else at the edge of the land in the East? Isn't he Jeong Do-ryeong? The prophet Isaiah makes this clear in another chapter. You can also look forward to the following:

 

"Behold, I will make you a new threshing machine with sharp teeth, and you will strike the mountains to make crumbs, and you will make small mountains like chaff (v. 15)."

 

"If you call them away, the wind will blow them away, and the tornado will scatter them, but you will rejoice through the LORD, and you will boast through the Holy One of Israel" (v. 16).

 

‘Sae threshinggi’ is the same as Gyeokam Yurok’s'Breakdown Horse' and ‘They are screaming’ is the same as Gyeokam Yurok’s ‘Jopyopungjiin’. Although the contents of Gyukam Yurok and the Bible are similar, the special thing is that Gyukam Yurok includes the name of the main character in the contents.

 

"Let your idols sue," saith the Lord, saith the king of Jacob, "You must show proof (v. 21).

 

The meaning of this verse means that idols (the idol worshipers) have sued. The expression told me to sue, but in reality I interpret the lawsuit as being done by idols. So the Savior's Trial is an Inquisition.

 

The second commandment of the Ten Commandments is, ``Do not make idols carved for you, nor make any image of anything that is in the sky above, what is on the earth below, or what is in the water below the earth, and do not bow to them, and worship them. Don't use it.'

 

However, it would not be a violation of the commandments for believers who follow the Ten Commandments to make and worship the image of the cross. Would God reward him for making a piece of remembrance of his only begotten son even when he broke his command? Well.

 

"I have raised up a man from the north, and he who calls my name from the rising of the sun, and when he comes, he will make the dignitaries like lime, as a potter treads on the mud (v. 25)."

 

In this verse,'north' is thought to refer to the north of the peninsula. 'The place where the sun rises' is the first place where the sun rises after the date line, but Japan is caught in'Be quiet, islands', and then Korea. The national designation of Joseon (朝鮮) means a country of quiet and clean mornings, a country where the sun rises.

 

Chapter 41 and Isaiah 41 have many similarities. Therefore, from the standpoint of Christians who use the Bible as their scriptures, it can be said that the new chapter 41 is a translation of Isaiah 41 into Chinese characters. In fact, I've heard many ministers make such a claim. Isaiah's history is long and the record of Gyeongam Yurok is much shorter than that of Isaiah, so it may be misunderstood.

 

However, there are many things that cannot be interpreted in the book of Isaiah, but are clearly interpreted in Gyeongam Yurok. They are similar, but they are clearly different in terms of accuracy. It's as if a person looking at a distant mountain looks different from what they see when they go one mile away and when they go close to a mountain. Obviously, you have to get close to see it in detail.

 

Expensive antiques are also important, but in general, the newer the better, the better it is, so it is valued. The new 41 is the beginning to solve the book of Isaiah, so those who want to solve the prophecies of the Bible are advised not only to look at the Bible, but also to the national secrets.

 

'Seogidongrae (西氣東來)' means that the energy from the west comes to the east. Some people interpret this verse as "Western Christianity grows in power and encroaches on the eastern country," but it is not at all. It is said that the era of Christianity without a back is over, and a world where five luck stars will cease to exist in the rising sun. (* is the word of Chang-Yong Ji, the master of Feng Shui Geography.)

 

When Doo-ryeong, the savior of the nation, appears, the idols have nothing to say. The Chinese character of the bird is “Guthal Bird”, and it is a gut of the whole people who are grateful for the grace given by the gods and Buddhas, and only mountain rites and festivals will last forever. sususos119@naver.com

 

 

* Author Geun-sook Lee (Student of the Scriptures)

 

 

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