넷플릭스, ‘2020년 추석 연휴’ 책임질 다양한 콘텐츠 추천작 리스트 공개

박동제 기자 | 기사입력 2020/09/29 [11:01]

▲ 넷플릭스, ‘2020년 추석 연휴’ 추천작     © 브레이크뉴스


브레이크뉴스 박동제 기자= 세계적인 엔터테인먼트 스트리밍 서비스 넷플릭스(Netflix)가 2020년 추석 연휴를 책임질 추천작 리스트를 공개했다. 

 

연휴가 다가오면 여행 계획을 먼저 떠올리던 예전의 기억을 뒤로하고, 어디론가 떠나고 싶은 마음을 대신 달래줄 다양한 콘텐츠들을 넷플릭스를 통해 만나보자.

 

▲맛 따라 멋 따라 방구석 먹방 기행. <길 위의 셰프들: 라틴아메리카>, <더 셰프 쇼>, <셰프의 테이블>

 

<길 위의 셰프들>은 여러 나라의 시장과 골목의 장인들을 찾아가 길거리 음식 문화와 역사에 대한 이야기를 담아내는 시리즈다. 사람들에게 때로는 행복을, 때로는 위로가 되어주는 음식을 선사하는 길거리 셰프들의 삶을 함께 조명해 특별한 매력을 더했다. 최근 공개된 <길 위의 셰프들: 라틴아메리카>는 브라질 사우바도르, 멕시코 오악사카, 콜롬비아 보고타, 아르헨티나 부에노스아이레스, 페루 리마, 볼리비아 라파스 등 총 여섯 개의 나라를 돌며 활기 넘치는 길거리 음식 문화를 탐구한다.

 

<더 셰프 쇼>는 <아이언맨> 감독 존 패브로가 영화 <아메리칸 셰프> 촬영 당시 멘토였던 유명 셰프 로이 최와 함께 떠나는 요리 모험을 담은 넷플릭스 오리지널 다큐멘터리 시리즈다. 존 패브로와 로이 최는 로버트 다우니 주니어, 기네스 펠트로, 톰 홀랜드, 케빈 파이기, 루소 형제 등 최고의 게스트와 함께 그들이 가장 좋아하는 레시피를 가지고 여러 실험을 해본다. <더 셰프 쇼>는 음식과 요리 과정뿐만 아니라 음식에 담긴 특별한 문화나 음식을 만드는 이의 열정, 그리고 좋아하는 사람들과 함께 하는 식사 시간의 즐거움 등 요리에 대한 모든 것을 보여준다.

 

넷플릭스 오리지널 시리즈 <셰프의 테이블>은 숨어있는 실력자 셰프들을 찾아 전 세계를 다니며 요리와 함께 문화와 예술을 담아낸다. 매 시즌마다 에미 상 노미네이트에 오를 정도로 탄탄한 구성과 감각적인 영상미를 자랑하는 <셰프의 테이블>은 한국의 정관 스님과 사찰음식을 다룬 시즌 3 ‘정관 편’으로 제67회 베를린 국제 영화제에 초청을 받은 바 있다. 재야의 고수 셰프들이 선사하는 요리, 문화와 철학, 그들의 인생을 함께 만나볼 수 있다.

 

▲제주에서 심해까지 랜선 여행 떠나자. <효리네 민박>, <우리의 지구>, <투게더>

 

넷플릭스 오리지널 시리즈 <투게더>는 이승기와 류이호, 언어도 출신도 다른 두 명의 동갑내기 스타가 아시아 방방곡곡을 돌며 팬 찾아 떠나는 안구정화 힐링 여행 버라이어티다. 시원한 인상과 여심을 자극하는 미소 외에도 연기와 음악 등 다양한 분야에서 멀티테이너로 활약 중이라는 공통점을 가진 이승기와 류이호가 친형제를 방불케 하는 브로맨스를 선보인다. 

 

인도네시아 욕자카르타, 발리, 태국 방콕, 치앙마이, 네팔의 포카라와 카트만두 그리고 서울까지 아시아 곳곳을 누비는 두 사람, 팬이 추천한 여행지에서 제작진의 재기발랄한 미션을 수행하며 단서를 조합해 팬들을 찾아간다. 에메랄드빛 바다와 역사의 숨결이 담긴 문화유산, 각종 짜릿한 액티비티는 물론 팬과의 만남에서 예상치 못한 감동까지 가득 담아 시청자들에게 힐링 랜선 여행을 선사한다.

 

<우리의 지구>는 지구의 진기하고 경이로운 자연을 탐사하는 총 8부작 넷플릭스 오리지널 다큐멘터리다. 큰 인기를 끈 BBC 다큐멘터리 <살아있는 지구> 시리즈 제작진이 세계자연기금(WWF)과 협업해 완성한 작품이다. 총 제작 기간 4년에 달하는 <우리의 지구>는 600명이 넘는 제작진이 참여, 전 세계 50개국을 오가며 대양의 심해와 북극의 오지, 아프리카의 초원과 남미의 정글 등에 숨겨진 다양한 서식지의 신비를 보여준다. 영국 다큐멘터리계의 거성 데이비드 에튼버러의 내레이션으로 완성된 <우리의 지구>와 함께 우리가 살고 있는 경이로운 지구를 만나보자.

 

<효리네 민박>은 조용한 제주도에서 평범하게 살아가는 이효리와 이상순 부부의 슬로우 라이프와 각자의 사연을 가진 민박객들의 여행 스케치를 담은 예능 프로그램이다. 어설프지만 성실한 모습으로 친근한 매력을 보여줬던 아이유와 요리, 청소, 운전 등 못 하는 게 없는 윤아, 얼굴까지 ‘열일’하는 박보검까지 다양한 스타들이 스태프로 등장해 보는 즐거움을 더했다. 아름다운 제주의 풍경과 이효리 부부의 소소한 일상이 보기만해도 따뜻한 힐링을 선사한다.

 

▲현실은 잠시 안녕, 판타지 세계로 떠나요. <보건교사 안은영>, <저주받은 소녀> ,<신비한 동물사전>

 

<보건교사 안은영>은 평범한 이름과 달리 남들 눈에 보이지 않는 ‘젤리’를 볼 수 있는 특별한 능력을 가진 보건교사 안은영이 새로 부임한 고등학교에서 심상치 않은 미스터리를 발견하고, 한문교사 홍인표와 함께 이를 해결해가는 명랑 판타지 시리즈다. 무한한 상상력을 자극하는 이야기로 평단과 독자들을 사로잡았던 정세랑 작가가 각본에 직접 참여해 원작 팬들의 기대를 높였다. <미쓰 홍당무>, <비밀은 없다> 등 매 작품 개성 강한 캐릭터와 이야기를 선보여온 이경미 감독이 공동 각본과 연출을 맡아 책 속에 머물던 판타지 세계를 화면으로 풍성하게 이끌어냈다. 원작자와 독자들로부터 만장일치 추천을 받았던 정유미가 무지개칼과 비비탄총으로 ‘젤리’를 무찌르며 학교를 지키는 보건교사 안은영으로, 스크린과 브라운관을 넘나들며 활발한 작품활동을 이어가고 있는 남주혁이 자신도 몰랐던 특별한 능력으로 안은영을 돕는 한문선생 홍인표로 분해 떼려야 뗄 수 없는 환상의 케미스트리를 선보인다. 오색찬란한 젤리로 가득한 안은영의 세상, 명품 제작진과 배우들이 완성한 이상하고 아름다운 세계 속으로 떠나보자.

 

넷플릭스 오리지널 시리즈 <저주받은 소녀>는 전설의 검 엑스칼리버가 아서 보다 먼저 선택했던 호수의 여인 ‘니무에’의 시각으로 아서왕의 전설을 새롭게 해석한 판타지 블록버스터다. 영화 <300>, <씬 시티>, 넷플릭스 오리지널 시리즈 <마블 데어더블>의 원작자이자 현존하는 최고의 그래픽 노블 작가 프랭크 밀러, NBC의 액션 히어로 드라마 [케이프 맨]의 연출 겸 각본으로 주목받은 톰 휠러가 함께 쓴 동명의 베스트셀러가 원작이다. 니무에는 특별한 힘을 타고난 요정족 소녀로, 마법의 힘을 없애려는 교단 레드 펠러딘스에 맞서 전설의 검 엑스칼리버를 마법사 멀린에게 전달하기 위해 길을 떠난다. <저주받은 소녀>는 오랜 시간 세계에서 가장 사랑받아온 영웅 서사인 아서왕의 전설을 새롭게 풀어내 전 세계 팬들의 마음을 사로잡았다.

 

<신비한 동물사전>은 2001년부터 2013년까지 전 세계 팬덤의 지지와 사랑을 받았던 <해리 포터> 시리즈의 프리퀄이다. 마법 세계에서 가장 유명한 마법 동물학자 뉴트 스캐맨더가 신비한 동물을 찾아 떠난 뉴욕에서의 모험을 그렸다. 뉴트 스캐맨더는 ‘신비한 동물사전’을 집필하기 위해 세계 곳곳에 숨어있는 신비한 동물들을 찾아 뉴욕에 발을 디디고 이 과정에서 의도치 않게 한 사건에 휘말린다. 영화 <사랑에 대한 모든 것>으로 제87회 아카데미 시상식 남우주연상을 비롯해 골든글로브 시상식, 영국 아카데미 시상식, 미국배우조합상을 휩쓸었던 에디 레드메인이 뉴트 스캐맨더 역을 맡았고 여기에 콜린 패럴, 캐서린 워터스턴, 에즈라 밀러, 조니 뎁 등 할리우드 최고의 배우들이 모여 극을 더욱 풍성하게 채웠다.

 

▲BONUS! 명절 특선 한국 영화. <봉오동 전투>, <유열의 음악앨범>, <블랙머니>, <미스터 주: 사라진 VIP>, <시동>

 

<봉오동 전투>는 1920년 6월, 죽음의 골짜기로 일본 정규군을 유인해 최초의 승리를 이룬 독립군들의 전투를 그린 영화다. 1919년 3.1운동 이후 일본은 신식 무기로 무장한 잔악한 월강추격대를 필두로 독립군 토벌 작전을 벌이고, 이에 맞서 독립군은 봉오동 골짜기의 지형을 이용해 유인 작전을 펼친다. 항일대도를 휘두르는 마적 출신 독립군 황해철로 분한 유해진부터 냉철한 판단력과 빠른 발의 소유자인 독립군 분대장 이장하 역의 류준열, 뛰어난 언변과 사격 솜씨로 일본군을 저격하는 마병구 역의 조우진이 연기 열전을 펼치며 치열했던 전투의 순간을 생생하게 그려낸다. 출신도 계급도 없이 조국의 승리만을 위해 한자리에 모였던 이름 없는 영웅들의 뜨거운 첫 승리를 넷플릭스에서 만나보자.

 

<유열의 음악앨범>은 라디오에서 흘러나온 노래처럼 우연히 만난 미수와 현우가 오랜 시간 엇갈리고 마주하길 반복하며 서로의 주파수를 맞춰 나가는 과정을 그린 영화다. <은교>, [도깨비]의 김고은과 [밥 잘 사주는 예쁜 누나], [봄밤]의 정해인이 풋풋한 첫사랑의 아름다운 순간부터 가슴 아픈 이별의 순간까지 사랑의 면면을 담아냈다. 여기에 신승훈, 이소라, 핑클, 콜드플레이 등 주옥같은 사운드트랙이 향수를 자극하며 감성을 극대화시킨다. 쌀쌀해지는 날씨, 따뜻한 감성 충전이 필요하다면 지금 바로 넷플릭스에서 <유열의 음악앨범>을 펼쳐보자.

 

<블랙머니>는 IMF 이후 대한민국을 뒤흔든 론스타 게이트를 극화한 작품이다. 검찰 내에서 거침없이 막 나가는 문제적 검사, 일명 ‘서울지검 막프로’로 불리는 양민혁은 자신이 조사를 담당한 피의자가 자살하면서 하루아침에 성추행 검사로 몰린다. 그는 억울한 누명을 벗기 위해 배후를 파헤치던 중, 수조 원이 투입된 대한은행 매각 과정의 불법 정황을 포착하고 자살한 피의자가 이 사건의 중요한 증인이었다는 것을 알게 된다. 사건에 깊숙이 다가가던 양민혁은 자산가치 70조의 대한은행이 고작 1조 7천억원에 넘어가버린 희대의 사건 뒤에 숨겨져 있던 금융감독원, 대형 로펌, 해외 펀드 회사의 거대한 금융 비리를 마주한다. <부러진 화살>, <남영동1985> 등을 통해 날카로운 시선으로 한국 사회의 이면을 조명해 온 정지영 감독이 7년 만에 내놓은 작품으로 조진웅, 이하늬, 이경영 등 명배우들의 열연이 더해져 개봉 당시 호평을 이끌었다.

 

<미스터 주: 사라진 VIP>는 국가정보국 에이스 요원 태주가 갑작스러운 사고로 온갖 동물의 말이 들리면서 펼쳐지는 사건을 그린 코미디 영화다. 장르를 넘나드는 연기파 배우 이성민이 어느 날 갑자기 동물의 말이 들리는 국정원 요원 태주로 분해 극의 중심을 잡고 카리스마 상사 민국장 역의 김서형, 열정 과다한 미운 우리 요원 만식 역의 배정남, 주태주의 하나뿐인 딸 주서연 역의 갈소원 등 세대를 넘나드는 배우들이 남다른 케미를 선보인다. 여기에 신하균, 유인나, 김수미, 이선균, 이정은, 이순재, 김보성, 박준형이 호랑이, 고릴라, 앵무새, 흑염소, 판다, 개 등 개성 넘치는 동물의 목소리 연기를 소화해 어디서도 들어보지 못했던 재미를 전한다.

 

<시동>은 정체불명 단발머리 주방장 거석이 형을 만난 어설픈 반항아 택일과 무작정 사회로 뛰어든 의욕충만 반항아 상필이 진짜 세상을 맛보는 유쾌한 이야기를 그린 작품이다. 동명의 인기 웹툰이 원작인 <시동>은 개성 넘치는 캐릭터들의 버라이어티한 이야기가 강력한 재미를 선사하며 330만 관객을 사로잡았다. <범죄도시>, <신과 함께: 인과 연>, <악인전>의 마동석, <변산>, <그것만이 내 세상>, <타짜: 원 아이드 잭>의 박정민, [밥 잘 사주는 예쁜 누나], [봄밤], <유열의 음악앨범>의 정해인과 [SKY 캐슬], <완벽한 타인>의 염정아까지 독보적인 연기력과 캐릭터 소화력을 갖춘 배우들이 이제껏 본 적 없던 연기 변신과 상상 이상의 매력으로 환상의 케미를 선보였다. 여기에 <베테랑>, <엑시트>의 제작진이 참여해 탄탄한 스토리 위에 유쾌한 웃음과 따뜻한 공감까지 더했다.

 

▲BONUS! 추석 연휴 넷플릭스 신작. <어거스트 러쉬>, <캐스트 어웨이>, <하늘을 걷는 남자>, <디센던트>, <에밀리 파리에 가다>

 

<어거스트 러쉬>는 눈을 감으면 세상 모든 소리가 음악이 되는 천재 소년 에반이 세상과 소통하며 부모님을 찾아 떠나는 이야기를 그린다. 한국 개봉 당시 약 220만 관객을 동원하며 큰 인기를 끈 <어거스트 러쉬>는 이후 2018년 재개봉 되면서 수많은 관객들의 인생 음악 영화로 각인되었다. 첫눈에 반한 한 여자를 놓친 후 음악의 열정을 잃어버린 뮤지션 루이스 역에는 조너선 리스 마이어스가, 촉망받는 첼리스트였지만 사랑하는 사람과 아이를 떠나보내고 11년을 그리움에 살았던 라일라 역에 케리 러셀이, 두 사람에게 운명처럼 찾아온 아이 에반 역에는 당시 천재 아역 배우로 뜨거운 화제를 모았던 프레디 하이모어가 열연했다.

 

<캐스트 어웨이>는 불의의 사고로 외딴 섬에 4년간 갇히게 된 한 남자의 생존과 탈출을 그린 작품이다. <리얼 스틸>, <폴라 익스프레스> 등을 제작, 연출한 로버트 저메키스가 제작과 연출을 맡았고 명품 배우 톰 행크스가 4년 동안 외로운 삶의 투쟁을 이어가는 척 놀랜드 역으로 분했다. 세상으로부터 완전히 고립된 상황에서도 끝까지 희망을 놓지 않는 척이 삶을 대하는 태도에서 묵직한 교훈을 얻을 수 있다. 전반부 무인도에 적응해가는 척의 모습은 영화적 재미를, 이후 사회로 돌아온 그의 새로운 삶이 시작되면서부터 따뜻한 감동까지 만날 수 있는 수작이다.

 

<하늘을 걷는 남자>는 높이 412미터, 길이 42미터, 폭 2센티미터 위를 걷는 전대미문의 기록에 도전하는 한 남자의 위대한 스토리를 담은 영화다. 1976년 뉴욕 월드 트레이드 센터의 양쪽 꼭대기를 밧줄 하나로 이어 안전장치 없이 줄 위를 오갔던 프랑스의 곡예사 필리페 페팃의 일대기를 토대로 만들어진 이야기다. 어려서부터 하늘을 나는 것이 꿈이었던 그는 전 세계 최고 높이의 월드 트레이드 센터가 정식 오픈하기 전 두 빌딩 사이를 건너는 무모한 도전을 시작한다. 넷플릭스 영화 <프로젝트 파워>와 <500일의 썸머>, <다크 나이트 라이즈> 등에서 인상적인 연기를 보여줬던 조셉 고든 레빗이 극한의 도전을 이어나가는 필리페 페팃 역을 맡았다. 또한 <셔터 아일랜드>, <박물관이 살아있다: 비밀의 무덤>, <라이프> 등에 출연했던 영국의 명배우 벤 킹슬리가 필리페 페팃의 스승인 파파 루디 역을 맡아 열연을 펼쳤다.

 

<디센던트>는 카우이 하트 헤밍스의 동명 소설이 원작으로, 미국인들에게 ‘낙원'으로 불리는 하와이섬을 배경으로 한 영화다. 하와이에 조상이 물려준 거대한 땅을 소유하게 된 변호사 맷, 아내가 갑작스러운 보트 사고로 혼수상태에 빠지고, 딸로부터 아내의 외도에 관한 이야기를 전해 듣는다. 하와이의 아름다운 풍경 위로 두 딸과 함께 아내의 남자친구를 찾아가는 불편한 여정 속에 가정의 소중함을 달콤 씁쓸하게 그려낸 <디센던트>는 2012년 제69회 골든글로브 시상식 작품상과 남우주연상을 수상한 웰메이드 작품이다. <머니볼>의 브래드 피트를 제치고 남우주연상을 수상한 조지 클루니의 호연이 아직까지도 회자되는 작품이다.

 

<에밀리 파리에 가다>는 낭만의 도시 파리에서 꿈의 직장을 갖게 된 에밀리의 사랑과 우정을 담은 새로운 넷플릭스 오리지널 시리즈다. 영화 <백설공주>, <섀도우 헌터스>, <러브, 로지>와 봉준호 감독의 <옥자> 등 굵직한 작품들에 출연하며 글로벌한 인기를 누리고 있는 릴리 콜린스가 시카고 출신의 야심 찬 20대 마케팅 임원 에밀리 역을 맡았다. 프랑스어는 못 하지만 마케팅이라면 자신있는 당당한 커리어 우먼 에밀리. 로맨틱하지만 낯선 도시에 떨어진 에밀리의 새로운 삶이 펼쳐진다. 

 

한편, 세계적인 엔터테인먼트 스트리밍 서비스 기업 넷플릭스는 현재 전 세계 190여 개국, 1억 9300만 여개의 유료 멤버십을 보유하고 있다.

 

▲ 넷플릭스, ‘2020년 추석 연휴’ 추천작     © 브레이크뉴스


-아래는 구글번역기로 번역한 기사 전문.

 

Netflix, a global entertainment streaming service, has released a list of recommended works that will be responsible for this Chuseok holiday.

 

When the holiday season approaches, let's leave behind the memories of the first trips we thought of, and meet various contents through Netflix that will soothe the desire to leave somewhere.

 

▲ Follow the taste, follow the style, and go to the dining room. <Chef's on the road: Latin America>, <The Chef Show>, <Chef's Table>

 

<Chef on the Road> is a series that tells stories about street food culture and history by visiting artisans in markets and alleys in various countries. It added a special charm by illuminating the lives of street chefs who offer food that sometimes brings happiness and comfort to people. Recently released, Chefs on the Road: Latin America explores vibrant street food culture in six countries, including Salvador in Brazil, Oaxaca in Mexico, Bogota in Colombia, Buenos Aires in Argentina, Lima Peru and La Paz in Bolivia. do.

 

<The Chef Show> is a Netflix original documentary series about the cooking adventure of <Iron Man> director John Fabro with famous chef Roy Choi, who was a mentor at the time of filming <American Chef>. John Fabro and Roy Choi experiment with their favorite recipes with top guests such as Robert Downey Jr., Guinness Feltrow, Tom Holland, Kevin Piegi, and the Rousseau brothers. <The Chef Show> shows everything about cooking, not only the food and the cooking process, but also the special culture contained in the food, the passion of the food maker, and the pleasure of having a meal time with your favorite people.

 

The Netflix original series <Chef's Table> travels around the world in search of hidden talented chefs to capture culture and art along with cooking. <Chef's Table>, which boasts a solid composition and sensational visual beauty that makes it an Emmy nomination every season, was invited to the 67th Berlin International Film Festival as the Season 3'Jeong Gwan Edition', which deals with Korean monk Jeong Gwan and temple food. There is a bar. You can see the cuisine, culture and philosophy of Jaya's master chefs, and their lives.

 

 

▲Let's go on a LAN line trip from Jeju to the deep sea. <Hyori's Bed and Breakfast>, <Our Earth>, <Together>

 

The Netflix original series "Together" is a variety of eye-cleaning healing tours of Lee Seung-gi and Ryu-i-ho, two stars of the same age with different languages ​​and origins, traveling all over Asia to find fans. In addition to a cool impression and a smile that stimulates women's hearts, Lee Seung-gi and Ryu I-ho, who are active as multi-tainers in various fields such as acting and music, show a bromance reminiscent of their siblings.

 

Two people who travel all over Asia from Yogyakarta, Indonesia, Bali, Bangkok, Thailand, Chiang Mai, Nepal, Pokhara and Kathmandu, and Seoul, perform the quirky mission of the production crew at the destination recommended by the fans, and combine clues to visit the fans. The emerald sea, cultural heritage with the breath of history, and various exciting activities, as well as meetings with fans and unexpected emotions, provide viewers with a healing LAN line trip.

 

<Our Earth> is an 8-part Netflix original documentary that explores the earth's unique and wonderful nature. This work was completed in collaboration with the World Natural Fund (WWF) by the producers of the popular BBC documentary The Living Earth series. <Our Earth>, which has a total production period of 4 years, has more than 600 production crews participating in 50 countries around the world, showing the mystery of various habitats hidden in the deep seas of the ocean, the remote Arctic, the grasslands of Africa and the jungles of South America. Let's meet the marvelous Earth we live in with <Our Earth>, complete with the narration of David Etonborough, the British documentary giant.

 

<Hyori's Bed and Breakfast> is an entertainment program that contains the slow life of Lee Hyori and Lee Sang-soon, who live ordinary in quiet Jeju Island, and travel sketches of guest house guests with their own stories. Demonstrate a sincere and friendly appeal to the state only gave eoseolpeuji IU with cooking, cleaning, driving etc. I did not Yoona, various stars from night to sword that 'ten days' faces are added viewing pleasure to emerge as the staff. The beautiful scenery of Jeju and the small daily lives of the Lee Hyori couple provide warm healing just by looking at them.

 

▲ Goodbye to reality, let's go to the fantasy world. <Health Teacher Eunyoung Ahn>, <The Cursed Girl>, <Mysterious Animal Dictionary>

 

<Health Teacher Ahn Eun-young> is a health teacher Ahn Eun-young, who has a special ability to see'jellies' that are invisible to others, discovers an unusual mystery at a newly appointed high school, and solves the problem together with Chinese literature teacher Hong In-pyo. It is a cheerful fantasy series. Jeong Se-rang, who captivated critics and readers with a story that stimulates infinite imagination, raised the expectations of the original fans by directly participating in the script. Director Lee Gyeong-mi, who has shown characters and stories with strong personality in each work such as <Miss Hong Dang-mu> and <There is No Secret>, co-written and directed the fantasy world that remained in the book richly on the screen. Jung Yu-mi, who was unanimously recommended by the original author and readers, is a health teacher Ahn Eun-young who protects the school by defeating'jellies' with a rainbow knife and BB gun, and Joo-hyuk Nam, who is continuing active work activities across screens and CRTs, with a special ability he did not know. Hong In-pyo, a Chinese teacher who helps Ahn Eun-young, presents a fantasy chemistry that cannot be separated. Let's go to Ahn Eun-young's world full of colorful jellies, a strange and beautiful world completed by luxury production crew and actors.

 

The Netflix original series <The Cursed Girl> is a fantasy blockbuster reinterpreting the legend of King Arthur from the perspective of Nimue, the woman of the lake, which the legendary sword Excalibur chose before Arthur. Frank Miller, the author of the movies <300>, <Scene City>, and the Netflix original series <Marvel There Doubles> and the best graphic novelist in existence, and Tom Wheeler, who has been noted for directing and writing the NBC action hero drama [Cape Man]. The bestseller of the same name written is the original. Nimue, a fairy-like girl with special powers, sets out to deliver the legendary sword Excalibur to the wizard Merlin against the Red Feladins, the order to destroy magical power. <The Cursed Girl> captured the hearts of fans around the world by unraveling the legend of King Arthur, the most beloved heroic narrative in the world for a long time.

 

<Mysterious Animal Dictionary> is a prequel to the <Harry Potter> series, which was supported and loved by fans around the world from 2001 to 2013. Newt Scamander, one of the most famous magic zoologists in the world of magic, describes his adventure in New York in search of a mysterious animal. Newt Scamander sets foot in New York in search of mysterious animals hiding all over the world in order to write a “Mysterious Animal Dictionary,” and is caught up in an unexpected incident in the process. Eddie Redmain, who swept the 87th Academy Awards for Best Actor, Golden Globe Awards, British Academy Awards, and American Actors Guild Awards for the film <All About Love>, took on the role of Newt Scamander, including Colin Farrell and Catherine Water. Hollywood's best actors such as Stern, Ezra Miller, and Johnny Depp gathered to enrich the play.

 

▲BONUS! Holiday special Korean movie. <The Battle of Bongo-dong>, <Yooyeol's Music Album>, <Black Money>, <Mr. Ju: The Lost VIP>, <Startup>

 

<The Battle of Bongo-dong> is a film about the battle of the independent troops who achieved their first victory by attracting Japanese regular troops to the Valley of Death in June 1920. After the March 1st Independence Movement in 1919, Japan began an operation to subdue the independence army, led by the cruel Wolgang pursuit armed with new weapons, and against this, the independence army unfolds a manned operation using the terrain of the Bongo-dong valley. From Hae-Jin Hwang, who was resembled by Hwang Hae-cheol, an independent army from a magical enemy who wields anti-Japanese forces, Jun-yeol Ryu from Jang-ha Lee, who is a squad leader of the Independence Army, who possesses cold judgment and quick feet, and Woo-jin Jo, who is a horseman who shoots Japanese troops with excellent speech and shooting skills. It vividly depicts the moment. Let's meet the hot first victory of unnamed heroes who gathered together for the victory of their country without origin or rank on Netflix.

 

<Yooyeol's Music Album> is a film about the process of matching each other's frequencies by repeatedly meeting Misu and Hyunwoo by chance, like a song from the radio. Kim Go-eun of <Eunkyo> and [Goblin] and Jeong Hae-in of [Spring Night] have captured the aspects of love from the beautiful moment of fresh first love to the moment of heartbreaking breakup. Here, the gem-like soundtracks such as Shin Seung-hoon, Lee So-ra, Finkle, and Coldplay stimulate nostalgia and maximize emotion. If the weather gets cold and you need to recharge your emotions, let's unfold <Yooyeol's Music Album> right now on Netflix.

 

<Black Money> is a dramatization of Lone Star Gate, which shook Korea after the IMF. Yang Min-hyuk, who is known as the “Seoul District Prosecutors' Office”, a prosecutor who just goes out without hesitation within the prosecutors’ office, is forced into a sexual harassment prosecutor overnight as the suspect in charge of the investigation commits suicide. He discovers that the suspect who committed suicide was an important witness in the case while digging behind the scenes to get rid of the unjust frame. Yang Min-hyuk, who is getting closer to the case, faces a huge financial corruption of the Financial Supervisory Service, large law firms, and foreign fund companies that were hidden behind the ancient events of Korea Bank with an asset value of only KRW 1.7 trillion. Director Jung Ji-young, who has been illuminating the backside of Korean society with a sharp gaze through <Broken Arrow> and <Nam Young-dong 1985>, released a film after 7 years.

 

<Mr. Joo: The Disappeared VIP> is a comedy film about the incident unfolding by Tae-ju, an agent of the National Intelligence Service, as he hears all kinds of animals in a sudden accident. Acting actor Lee Seong-min from across genres suddenly breaks down into National Intelligence Service agent Tae-ju, who suddenly hears the words of animals.Seoul Kim Seo-hyung as the charismatic boss Min Kook-jang, Bae Bae-nam as our agent Man-sik, and Ju Seo-yeon, the only daughter of Ju Tae-ju. Actors from generation to generation, such as Gal So-won, show off their unique chemistry. Here Ha-gyun Shin, In-Na Yoo, Su-mi Kim, Sun-gyun Lee, Jeong Lee Eun, Lee Soon-jae, Kim Bo-sung, and Park Jun-hyung deliver the fun that has never been heard by digesting the voice acting of animals full of personality such as tigers, gorillas, parrots, black goats, pandas, and dogs.

 

<Start> is a work about a delightful story of an unidentified short-haired chef, Tae-Seok, who meets his older brother, and Sangpil, a motivated rebel, who has ventured into society. <Start>, which is based on the popular webtoon of the same name, captivated 3.3 million viewers with a variety of stories of characters full of personality, providing powerful fun. <Criminal City>, <With God: In and Yeon>, Ma Dong-seok from <The Wicked Person>, <Byeonsan>, <That's Only My World>, <Tazza: One Eyed Jack>'s Park Jung-min, [A pretty sister who buys food well], [Spring Night], Jung Hae-in of <Yooyeol's Music Album>, [SKY Castle], and Yum Jung-ah of <The Perfect Other>, actors with unrivaled acting skills and character digestibility have a fantasy chemistry with unprecedented acting transformation and charm beyond imagination. Showed off. In addition, the production crew of <Veteran> and <Exit> added a pleasant laughter and warm sympathy on top of a solid story.

 

▲BONUS! New Netflix for the Chuseok holiday. <August Rush>, <Cast Away>, <A Man Walking in the Sky>, <The Descendant>, <Emily Goes to Paris>

 

<August Rush> tells the story of Evan, a genius boy whose eyes are closed and all the sounds of the world become music, communicates with the world and leaves in search of his parents. At the time of its release in Korea, August Rush, which attracted about 2.2 million viewers and became very popular, was reopened in 2018 and was imprinted as a life music movie for many audiences. Jonathan Rhys Meyers as a musician who lost his passion for music after missing a girl he fell in love at first sight, Kerry Russell as a promising cellist, lived in longing for 11 years after leaving a loved one and a child. In the role of Evan, who came to visit like this, Freddie Highmore, who was a hot topic as a genius child actor at the time, played a hot role.

 

<Cast Away> is a film about the survival and escape of a man who was trapped in a remote island for 4 years in an accident. Robert Germekis, who produced and directed <Real Steel> and <Pola Express>, was in charge of the production and directing, and luxury actor Tom Hanks played the role of Norland, pretending to continue the struggle of a lonely life for four years. Even in complete isolation from the world, pretending not to give up hope to the end can learn a heavy lesson from his attitude toward life. The appearance of Chuck adjusting to the uninhabited island in the first half is a masterpiece of cinematic fun, and from the beginning of his new life to return to society, from the beginning of his new life to the warmth.

 

<The Man Walking in the Sky> is a film about a great story of a man who walks 412 meters high, 42 meters long, and 2 centimeters wide, challenging an unprecedented record. The story was created based on the biography of Philippe Petit, a French acrobat, who went back and forth on the ropes without safety devices by connecting both tops of the New York World Trade Center with a single rope in 1976. Having dreamed of flying from a young age, he begins the reckless challenge of crossing between two buildings before the world's tallest World Trade Center officially opens. Joseph Gordon Levitt, who showed impressive performances in Netflix movies <Project Power>, <500 Days of Summer> and <Dark Night Rise>, takes on the role of Philippe Petit, who continues the extreme challenge. In addition, British actor Ben Kingsley, who appeared in <Shutter Island>, <The Museum is Alive: The Secret Tomb>, and <Life>, played the role of Papa Rudy, Philippe Petit's mentor.

 

<The Descendant> is based on the novel of the same name by Kaui Hart Hemings, and is set in the Hawaiian Island, which is called “paradise” by Americans. Attorney Matt and his wife, who own the enormous land handed down by their ancestors to Hawaii, fall into a coma in a sudden boat accident, and their daughter tells the story of his wife's affair. Descendant, a sweet bitterly depiction of the preciousness of a family in the uncomfortable journey of visiting his wife's boyfriend with two daughters over the beautiful scenery of Hawaii, is a well-made work that won the 69th Golden Globe Awards Awards and Best Actor Award in 2012. . George Clooney, who won the Best Actor Award, overtaking Brad Pitt in <Money Ball>, is still talked about.

 

<Emily Going to Paris> is a new Netflix original series that contains the love and friendship of Emily, who has a dream job in Paris, the romantic city. Lily Collins, who is enjoying global popularity by starring in big films such as <Snow White>, <Shadow Hunters>, <Love, Rosie> and director Bong Joon-ho's <Okja>, is an ambitious 20s marketing executive from Chicago, Emily I took the role. Emily is a confident career woman who can't speak French but is confident in marketing. Emily's new life unfolds in a romantic but unfamiliar city.

 

Meanwhile, Netflix, a global entertainment streaming service company, currently has over 190 million paid memberships in 190 countries around the world.

 

dj3290@naver.com

 

 

   
기사제보 및 보도자료 119@breaknews.com
ⓒ 한국언론의 세대교체 브레이크뉴스 / 무단전재 및 재배포금지
 

이 기사를 후원하고 싶습니다.

독자님의 작은 응원이 큰 힘이 됩니다.
후원금은 인터넷 신문사 '브레이크뉴스' 발전에 쓰여집니다.
닉네임 패스워드 도배방지 숫자 입력
내용
기사 내용과 관련이 없는 글, 욕설을 사용하는 등 타인의 명예를 훼손하는 글은 관리자에 의해 예고 없이 임의 삭제될 수 있으므로 주의하시기 바랍니다.
 
광고